בנט מגיב לדו"ח: "כל השקרים הופרכו"

נפתלי בנט, הגיב על הדו"ח המעונות היחידה לחופש המידע במשרד ראש הממשלה שהראה כי בשנת 2022 עמדו על פחות ממיליון שקלים: "שנה וחצי נאמרו שקרים ועיוותים בהיקף המוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 11:12 א בסיון התשפג

בנט מגיב לדו"ח: "כל השקרים הופרכו"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היחידה לחופש המידע במשרד ראש הממשלה פרסמה היום (א') כי בשנת 2022, ההוצאות על מעונות ראשי הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ויאיר לפיד, עמדו על פחות ממיליון שקלים, לראשונה זה עשור. בתוך כך, בנט הגיב על דו"ח ואמר כי הוא מוכיח שכל הטענות שפורסמו נגדו הופרכו. 

"כל הרעש, כל השקרים הופרכו - פייק אחד גדול"

"לא 50,000,0000 שקלים אלא 70,000 שקלים הכרחיים לביצוע עבודתי", פתח בנט את דבריו, "מכיוון שמשך שנה וחצי נאמרו שקרים ועיוותים בהיקף המוני לגבי הוצאות ביתי בעת שירותי כראש ממשלה, אני מוצא להביא זאת לידיעתכם: דו"ח משרד ראש הממשלה שפורסם הבוקר קובע רשמית: ההוצאות בתקופתי כראש הממשלה נחתכו ביותר מ-50% (!) לעומת שנים קודמות".

ביתו של בנט ברעננה

ביתו של בנט ברעננה צילום: דוברות ימינה

עוד הוסיף ואמר כי "לא היה שידרוג בית ב-50 מיליון ש"ח, אלא עבודות ב-70,000 שקלים בלבד להתאמת הממ"ד להיות חדר עבודה מאובטח עבורי כראש ממשלה. כל השאר - אבטחה בלבד, לאור דרישת השב"כ שלא אכנס למעון בבלפור. כל הרעש, כל השקרים הופרכו - פייק אחד גדול".

הליכוד על דו"ח מעונות רה"מ: "מעוות את המציאות"

מוקדם יותר, תנועת הליכוד הגיבה לפרסום וטענה כי היא הדו"ח מעוות את המציאות ומתעלם מהטענה כי בנט שיפץ את ביתו ב-50 מיליון שקלים. "התנועה לחופש המידע שוב מעוותת את המציאות", פתחו בליכוד את תגובתם, "בכך שהיא מתעלמת מ-50 מיליון השקלים שהמדינה הוציאה על שיפוץ ביתו הפרטי של בנט, רק בגלל סירובו לעבור לירושלים ,כפי שמחייב בחוק יסוד הממשלה, והתעקשותו להפוך את ביתו הפרטי ברעננה למעון רישמי - סכום שאותו ראש הממשלה נתניהו לא הוציא ב-16 שנות כהונתו גם יחד".

מעון ראש הממשלה בירושלים

מעון ראש הממשלה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריהם, הדגישו כי לעומת בנט, נתניהו משתמש במעונו בבלפור לאירוח מנהיגים שבאים לביקור בישראל. "שלא כמו בתקופת בנט, בתקופת נתניהו בבלפור המעון פעל כמעון רשמי באופן מלא שאירוח מנהיגי עולם, מדינאים ואישי ציבור ישראליים".