יום ירושלים נתניהו: "בגלל האיומים, הנחיתי לקיים את מצעד הדגלים במסלולו"

במהלך העצרת הממלכתית בגבעת התחמושת, לציון 56 שנים לשחרורה של ירושלים, נאם ראש הממשלה: "בגלל האיומים, הנחיתי לקיים את מצעד הדגלים במסלולו" | הרצוג: "הנשיא הרצוג הזכיר את אמירת חז"ל: "שנאת חינם החריבה את ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 20:50 כז באייר התשפג

נתניהו: "בגלל האיומים, הנחיתי לקיים את מצעד הדגלים במסלולו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בעצרת הממלכתית לציון 56 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים, בגבעת התחמושת בירושלים., צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

העצרת הממלכתית לציון 56 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים בגבעת התחמושת, נפתחה בביצוע משותף של הזמרים שהתחילה בביצוע משותף של הזמרים אברהם פריד ועידן עמדי, ובהמשך נאמו בה נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה נתניהו.

"בגלל האיומים, הנחיתי לקיים את מצעד הדגלים במסלולו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בעצרת הממלכתית לציון 56 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים, בגבעת התחמושת בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בעצרת הממלכתית לציון 56 שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים, בגבעת התחמושת בירושלים. צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

נתניהו אמר כי, "למרות האיומים, ואני אגיד לכם, בגלל האיומים, הנחיתי לקיים את מצעד הדגלים בהשתתפות רבבות במסלולו, כסדרו וכהלכתו" לדבריו: "הנחתנו על תוקפינו ברצועת עזה מהלומות כבדות, ואני מאמין שהמסר נקלט לא רק אצלם; גם במקומות נוספים באזורנו, שצפו ביכולותיה המבצעיות המרשימות של מדינת ישראל". עוד הדגיש: "ואם תידרש תזכורת נוספת  לחידוש ההרתעה - גם היא תבוא. שינינו את המשוואה".

https://youtube.com/live/aSXyi08TgSE?feature=share

הנשיא הרצוג נאם גם הוא, ואמר: "אינני יכול שלא להזכיר לכולנו את אמירת חז"ל, לפיה שנאת חינם החריבה את ירושלים; ולהדגיש - שנאת חינם היא לא רק סיבה, אלא גם תוצאה משל עצמה, שיש גורמים שמובילים אליה". עוד אמר הנשיא, "שורש הרע הוא חוסר היכולת לנהל את המחלוקת, לפתור אי הסכמה, ליישב וויכוח פנימי בדרכי שלום. זה מה שמוביל לשנאה - ושנאה מובילה לחורבן".