זו העיר שקולטת הכי הרבה עולים מצפון אמריקה - כמה מתוכם רופאים?

ארגון "נפש בנפש" מפרסם את העיר המובילה בקליטת קהילת יהודי צפון אמריקה בישראל. במהלך השנה הנוכחית צפויים להגיע אליה כ-1200 עולים. כאשר הרופאים בראש בעלי המקצוע הבוחרים להתיישב בבירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 09:42 כו באייר התשפג

זו העיר שקולטת הכי הרבה עולים מצפון אמריקה - כמה מתוכם רופאים?
עולים מצפון אמריקה, צילום: תומר מליחי

לרגל יום ירושלים, ארגון "נפש בנפש", הפועל בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל וג'יי אן אף ארה"ב, מפרסם את נתוני העלייה מצפון אמריקה ומקנדה לעיר הבירה, הממצבים אותה כעיר שקולטת את מספר העולים הגדול ביותר ב-20 השנים האחרונות.

גיל העולה המבוגר ביותר הוא 99 שנה והצעיר ביותר הוא פעוט בן חודשיים.

בסך הכל, מקום הארגון בשנת 2002, עלו בסיועו לירושלים כ-20,000 עולים חדשים. עוד עולה מהנתונים כי מתחילת 2023 עלו 227 עולים לירושלים ואת השנה צפוי הארגון לחתום עם כ-1200 עולים חדשים. לשם השוואה, ב-2022 עלו 1046 עולים חדשים, ב-2021 הגיעו 1313 תושבים וב-2020 נקלטו בעיר 874 עולים חדשים.

לפי נתוני הארגון, מיום ירושלים שעבר ועד הנוכחי התיישבו בבירה 944 עולים מארה"ב ומקנדה, מתוכם, כ-260 משפחות, כ-240 רווקים ורווקות, כ-155 ילדים וכ-65 פנסיונרים. גיל העולה המבוגר ביותר הוא 99 שנה והצעיר ביותר הוא פעוט בן חודשיים.

מרבית העולים שבחרו להגיע לירושלים הן למעשה עולות, כאשר בשנה האחרונה 493 נשים עלו לירושלים, לעומת 450 גברים. מדובר בפער של כ-10% לטובת הנשים. העולות והעולים מגיעים בעיקר מהמדינות ניו יורק, קליפורניה, ניו ג'רזי, פלורידה ואונטריו.

הרופאים בראש בעלי המקצוע הבוחרים להתיישב בירושלים

מבין המצהירים על מקצוע התעסוקה שלהם, 37 מהם ציינו כי הם רופאים – מה שממצב את הרופאים בראש בעלי המקצוע הבוחרים להתיישב בה. אנשי מקצוע מובילים נוספים שעלו השנה בעיר הם אנשי חינוך (35), עורכי דין (22), אנשי אקדמיה (15) ומהנדסים (13).

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש": "לעיריית ירושלים ולנו מטרה משותפת והיא להגדיל את מספר העולים לבירה, להטיב, לשפר ולייעל את השירותים והסיוע לעולים החדשים מצפון אמריקה ולחזק את קהילת העולים המקומית. אני מודה לראש העיר ירושלים, מר משה ליאון ולמנהל רשות הקליטה והעלייה בעירייה, מר פיני גלינקביץ, על מסירותם ומחויבותם לחזוננו להפוך כל עולה וכל עלייה לסיפור הצלחה ישראלי-ירושלמי."

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "גאה שהעיר ירושלים ממשיכה להוביל את תחום העלייה והקליטה לישראל ולספק נחיתה רכה לעולים מרחבי העולם, בדגש על עולים מצפון אמריקה, המהווים כח עצום בקידומה וחיזוקה של בירת ישראל והמדינה כולה. בשיתוף עם ארגון "נפש בנפש", אנו מפעילים מגוון רחב של שירותים, אירועים ופעילויות לטובת קהילת העולים, במטרה להעניק להם תחושה חמה של בית ושייכות בבניית חייהם החדשים בארץ ישראל."