הרצוג: "מקדמים שיח בכדי להוריד את הלהבות"

נשיא המדינה נאם בטקס הענקת פרס אורי אורבך ליוצרים בתרבות יהודית, והתייחס לשיחת ההידברות בעניין הרפורמה המשפטית. "אורי אורבך תמיד אמר שהציבור הישראלי תומך בשיח ובהידברות בין כל חלקי הציבור באהבת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 20:49 כה באייר התשפג

הרצוג: "מקדמים שיח בכדי להוריד את הלהבות"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טקס הענקת פרס אורי אורבך לתרבות יהודית נערך הערב (ג') במרכז דוידסון בירושלים במעמד נשיא המדינה. הפרס נקרא על שמו של השר המנוח אורי אורבך וניתן על ידי שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק שגם הייתה מיוזמות הקמת הפרס בשנת 2016. בנאומו באירוע דיבר הנשיא על חשיבות האחדות בעם, וקישר זאת לעיתונאי והשר המנוח אורי אורבך. 

אני מקדם שיח בכדי להוריד את הלהבות

הנשיא הזכיר את השיחות המתקיימות בביתו בעניין התוכנית המוצעת לשינויים במערכת המשפט: "אורי אורבך תמיד אמר שהציבור הישראלי תומך בשיח ובהידברות בין כל חלקי הציבור באהבת ישראל, וברוחו של אורי, אני ובית הנשיא מקדמים שיח בכדי להוריד את הלהבות וליצור קירוב לבבות בין המחנות במחלוקת שקורעת את הציבור הישראלי וקידום מחלוקת לשם שמיים".

אורי אורבך ז"ל

אורי אורבך ז"ל צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

כזכור הפרס הוענק לשלושה עשר זוכים, ונערך בהשתתפות שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות ח"כ אורית סטרוק, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ומיכל אורבך רעייתו של אורי אורבך ז''ל שעל שמו נקרא הפרס. את הטקס הנחו העיתונאית שרה ב"ק והפובליציסטית אמילי עמרוסי. בחלק האומנותי הופיעו זוכי הפרס עמיר בניון, ג'קי לוי וצביה מרגליות.