השר הסרוג ביטל את המנוי ל"הארץ"- וזו הסיבה

השר עמיחי אליהו הודיע כי ביטל את המנוי הממומן שלו שלו לעיתון "הארץ" בשל מאמר שפורסם בו השבוע על הריגת אזרחים עזתיים במהלך פעילות צה"ל במבצע "מגן וחץ" | דני דנון: "כן לשיח - לא להסתה ולשנאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/23 12:23 כה באייר התשפג

השר הסרוג ביטל את המנוי ל"הארץ"- וזו הסיבה
השר אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר עמיחי אליהו פרסם היום (ג') פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו הודיע כי ביטל את המנוי שלו "לעיתון הארץ", זאת בשל בכתבה שפורסמה בעיתון על כך שהריגת אזרחים בלתי מעורבים יחד עם בכירי הג’יהאד האסלאמי היא פשע מלחמה. בפוסט שפרסם השר אליהו, כתב כי, "לאחר שעיתון הארץ האשים שהרג ילדים פלסטינים הנו תחביב שמחבר את החברה בישראל, הפסקנו את המנוי המשולם מכספי מדינת ישראל".

"מדובר בהבל ושטות גמורה"

גם איש התקשורת אבישי גרינצייג תקף את הכתבבה שהתפרסמה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאמר המערכת בעיתון הארץ קבע שהריגת אזרחים בלתי מעורבים יחד עם בכירי הג’יהאד האסלאמי היא פשע מלחמה" ותקף: "מדובר בהבל ושטות גמורה. אמנת ז׳נבה קובעת בדיוק ההפך. הדרישה מבחינת הדין הבינ"ל היא לפרופורציות - מידתיות".

גם יו"ר הליכוד העולמי ח"כ דני דנון הגיב: "בדמוקרטיה לגיטימי להתווכח ולהביע דעות שונות. אבל אם קריקטורה כמו זו שפורסמה היום בהארץ, הייתה מתפרסמת בעיתון באירופה - הליגה נגד השמצה הייתה דורשת גינוי. כן לשיח - לא להסתה ולשנאה".

דני דנון

דני דנון צילום: יח"צ

כזכור, במהלך מבצע מגן וחץ בו חיסל צה"ל שישה בכירי הג'יהאד האסלאמי, נהרגו גם בלתי מעורבים, על פי נתוני צה"ל במהלך מכת הפתיחה ושלושת החיסולים הראשונים נהרגו תשעה בלתי מעורבים ובתוכם ארבע ילדים, בני משפחות הבכירים שחוסלו.