הותר לפרסום שמו של ההרוג בהתרסקות המטוס בצפון

טל בן יוסף ז"ל, בן 54 מבית חשמונאי, הוא הרוג בהתרסקות המטוס הקל בין טובא-זנגריא לאליפלט שבגליל העליון | מצבו של הגבר השני שנפצע בתאונה מוגדר קשה אך יציב והוא מאושפז בבית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 19:44 כד באייר התשפג

הותר לפרסום שמו של ההרוג בהתרסקות המטוס בצפון
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

טל בן יוסף, בן 50 מבית חשמונאי, הוא הגבר שנהרג מוקדם יותר היום (ב') בהתרסקות המטוס הקל בבין טובא-זנגריא לאליפלט שבגליל העליון. מצבו של הגבר השני, בשנות השלושים לחייו, מוגדר קשה אך יציב והוא מאושפז בבית החולים. על פי ההערכות, כשל טכני אירע במטוס שניסה לשוב לשדה התעופה בראש פינה אך איבד גובה והתרסק בשטח פתוח בגליל.

"זיהנו את שברי המטוס על הקרקע"

הפראמדיקים במסוק מד"א הצלה-אייר מאיר בן יאיר ויואב שושה סיפרו: "קיבלנו את הדיווח על התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ומיד המראנו למקום במסוק מד"א-הצלה אייר" הפראמדיקים הסבירו כי מיקום ההתרסקות לא היה ידוע, והם ביצעו סריקות מהאוויר על מנת לאתר את הזירה במהירות.

תיעוד החילוץ של שני הטייסים (דוברות מד"א): 

"כעבור מספר דקות של סריקות זיהנו את שברי המטוס על הקרקע. למרות שמדובר בשטח סלעי קשה מאוד לנחיתה המסוק נחת בסמוך למקום ההתרסקות". עוד אמרו: "הבנו שנדרשות פעולות חילוץ מורכבות מאוד וללוחמי האש לא תהיה אפשרות להגיע למקום באמצעות הכבאיות. תיאמנו עם המוקד שיזניקו כבאים למנחת מחניים והמסוק שלנו, חזר לשם והביא אלינו את הכבאים עם ציוד חילוץ מיוחד".

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

"המשכנו בטיפול רפואי עד להגעת הכבאים וכאשר הפצוע חולץ העברנו אותו למסוק שלנו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב", אמרו, "הפצוע השני שהיה מחוסר הכרה חולץ בהמשך אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ומותו נקבע בשטח ע"י רופא".