רשימות הימין מתאחדות: זה המועמד לראשות לשכת עורכי הדין

רשימות הימין בלשכת עורכי הדין מתאחדות ומציגות מועמד לראשות הלשכה: "מגיעים להסיר את הפחד המשתק של עורכי דין רבים להציג עמדות ימניות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/05/23 16:58 כג באייר התשפג

רשימות הימין מתאחדות: זה המועמד לראשות לשכת עורכי הדין
לשכת עורכי הדין, צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90

סיעת "הציונות המשפטית" בראשות עו"ד יצחק נטוביץ' וסיעת "יוזמה" בראשות עו"ד ערן בן ארי , מכריזות על איחוד ועל ריצה משותפת לבחירות ללשכת עורכי הדין: "רשימה ציונית מרכז-ימנית ולאומית, שתביע ללא חשש קולות אחרים שעד כה לא נשמעו בלשכת עורכי הדין".

הרשימה כוללת עורכי דין מובילים בתחומם, בעלי תפקידים בהווה ובעבר בלשכת עורכי הדין. הרשימה תתמודד למועצה הארצית ולמחוזות. בין השמות שמובילים את הרשימה, עו"ד יצחק נטוביץ' משנה לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד ערן בן-ארי חבר המועצה הארצית, עו"ד ענת קאופמן חברת המועצה הארצית ויו"ר ועדת ביטוח לאומי ארצי, עו"ד שלמה שחר (האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לשעבר) חבר ועד מחוז מרכז ועו"ד יעל דולב יו"ר פורום דיני עבודה  בלשכה. 

את הרשימה בירושלים יוביל עו"ד אבי שינדלר, את הרשימה במחוז מרכז יוביל עו"ד אבינועם גואלמן  ואת הרשימה במחוז תל אביב יוביל עו"ד אביחי ורדי.

"הרשימה מבקשת להסיר את הפחד המשתק הקיים בקרב עורכי דין רבים להציג עמדות ימניות ולהצהיר בפומבי על השתייכות למחנה הלאומי. "אנחנו הסיעה הגדולה ביותר בלשכת עורכי הדין, הכיוון שלנו ברור, ימין מרכז שלא מתבייש להיות ציוני ולאומי" הם אומרים. 

"ערך חשוב לרשימה, שמודגש גם בשמה, הוא הרצון להציף את נושא הציונות המשפטית שמתבטא בחוקים ציוניים, כמו חוק הלאום, חוק המשפט העברי וחוק השבות. ברשימה מדגישים כי במגילת העצמאות שהפכה לסמל של המחאה נכתב שמדינת ישראל הוקמה כמדינה יהודית לעם היהודי, אך משום מה נדמה כי חלקים נכבדים בעולם המשפט לא מכירים בכך אם במפורש ואם במשתמע".