מבצע מגן וחץ

"איפה החבר'ה"? העקיצה של דובר צה"ל לבכיר הג'יהאד האסלאמי

עוד מבצע צבאי בעזה הגיע לסיומו לאחר שורת חיסולים ארוכה, וסגן אלוף אדרעי לא החמיץ את ההזדמנות לעקוץ את ארגון הטרור הרצחני ברצועה. לצד קריקטורה משעשעת וריבועי זום ריקים הוא איים: אף אחד לא חסין

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/05/23 13:11 כג באייר התשפג

"איפה החבר'ה"? העקיצה של דובר צה"ל לבכיר הג'יהאד האסלאמי
כוח צה"ל במהלך מבצע מגן וחץ, צילום: דובר צה"ל

בלילה שבין שני לשלישי חיסל צה"ל שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי, ובכך התחיל מבצע "מגן וחץ", שהגיע לסיומו אמש (שבת) עם כניסתה לתוקף של הפסקת האש. מתחילת המבצע, נורו לעבר ישראל 1,469 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, וחוסלו ששה בכירים בארגון הטרור הרצחני ברצועת עזה. דובר צה"ל בשפה הערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, פרסם הבוקר קריקטורה עוקצנית בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, המתארת את המצב בארגון הטרור לאחר המבצע. 

הקריקטורה העוקצנית כלפי בכירי הג'יהאד האיסלאמי 

בקריקטורה, נראה מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה, שרוע בנינוחות על כורסת עור חומה ומנהל שיחת זום עם בכירי הארגון, בעודו תוהה "איפה החבר'ה"? על המסך נראו ריבועים שחורים וריקים, ועליהם שמותיהם של הבכירים שחוסלו במהלך המבצע.

אביחי אדרעי

אביחי אדרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המפקד המבצעי הבכיר בג'יהאד ומפקד מרחב צפון רצועת עזה, חליל בהיתיני, האחראי על הכוונות פעולות הג'יהאד באיו"ש מרצועת עזה, טארק עז א-דין, וג'יאהד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד שהיה אחראי לפיגוע בו נרצחו טלי חטואל הי"ד ובנותיה ב-2003. עוד חוסלו בין היתר, איאד אל-חסני, שהיה אחראי על תיק המבצעים בג'יהאד וממלא מקום ראש המועצה הצבאית, עלי חסן ראלי, ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי ואחמד-אבו דקה, סגנו של ראלי. לצד הקריקטורה ראש תחום התקשורת הערבית הוסיף איום: "מי שיאיים על אזרחי ישראל לא יהיה חסין". נח'אלה נחשב למנהיג הארגון האלסאמיסטי ברצועה, והוא מתגורר בימים אלו בלבנון או בסוריה. הוא היה אחד מ-1,150 האסירים הביטחוניים ששוחררו במסגרת עסקת ג'יבריל ב-1985.