אחיה של הצעירה שנהרגה במחסום: "זו לא הייתה התאבדות"

ברוך גרין, אחיה של לבנת שנהרגה במעבר מיתר, התראיין וביקר את התנהלות המשטרה "יש לי כעס עמוק" | גרין הבהיר כי למרות הדיווחים: "זו לא הייתה התאבדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 17:30 כ באייר התשפג

אחיה של הצעירה שנהרגה במחסום: "זו לא הייתה התאבדות"
חיילת, ארכיון, צילום: shutterstock

ברוך גרין, אחיה של ליבנת גרין, החיילת המשוחררת שזוהתה כמחבלת במעבר מיתר שבדרום הר חברון ונורתה למוות על ידי חיילי צה"ל, התראיין ברדיו 103FM וסיפר על התמודדותה עם פוסט טראומה משירותה במג"ב, תקף את המשטרה על כך שלא מנעה את מות אחותו, והבהיר: "זה לא היה ניסיון התאבדות".

"אחותי הייתה מוכרת לרווחה עוד שנים אחורה, אבל לצערי זה נקטע כשהיא התגייסה לצבא ועברה לליווי של צה"ל", פתח ואמר. "משם הלך והתפתח לה במהלך השירות במג"ב פוסט טראומה, שנגרם מכל מיני סיבות כאלה ואחרות. כשהיא השתחררה לא שמנו לב לדברים האלה, לא ראינו מאפיינים כאלה ואחרים".

"זה לא היה ניסיון התאבדות. העניין בהליך של חקירה"

גרין טען שעל אף הסיוע הפיזית של הצבא לחיילים הבודדים, חסרה תמיכה נפשית: "רוב החיילים הבודדים לצערי נתמכים הרבה פעמים בצורה כלכלית ועניינית שקשורה לכל הנושא של תחום הדיור, תחום הכסף לאוכל, כל הלוגיסטיקה שהם צריכים, אבל לא באמת יש להם מענה לצערי", הסביר, ואמר: "מענה שקשור לנפש שלהם ולפוסט טראומה שנשארת להם מהשירות הצבאי".

 "קודם כל, בואו נתחיל מזה שבכל אמצעי התקשורת פרסמו שהיא ניסתה להתאבד. זה לא היה ניסיון התאבדות", הדגיש ברוך. לדבריו: "העניין עדיין בהליך של חקירה, אבל מהראיות שיש כרגע, בשיחה שתועדה בצילום המסך של הווטסאפ, את רואה שיחה ששם היא מתכוונת שירו לה ברגליים". עוד הוסיף כי, "לא הייתה הצהרת התאבדות שעל פיה אפשר לקבוע שהיא ניסה להתאבד".

מעבר מיתר

מעבר מיתר צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

זה מחדל. יש לי כעס עמוק על המשטרה

עוד סיפר כי היא הודיעה על כוונתה לחברים שלה ולעובדת הסוציאלית שלה, ואמר: "נשאר רק שהיא תתקשר למשטרה ותודיע להם שהיא הולכת לעשות את זה. כל מי שדווח לו על המקרה היה צריך להודיע למשטרה".

"כשהודיעו למשטרה, כמעט שעה לפני המקרה, כל מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות זה להרים טלפון למחסום ולמנוע את האירוע הזה, להכין את הלוחמים שם למה שקרב", תקף גרין. "זה לא נעשה, זה מחדל. לכן יש לי כעס עמוק על המשטרה".