מטאור נחת בחדר שינה בארצות הברית: "מודה לאלוהים שאבי לא היה כאן"

בית בניו ג'רזי ספג השבוע פגיעה של חפץ במשקל 2 ק"ג. בתו של בעל הבית סיפרה כי נגעה בחפץ, "חשבתי שמדובר בסלע רגיל", והרגישה שהוא חם | המשטרה המקומית חוקרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 16:07 כ באייר התשפג

מטאור נחת בחדר שינה בארצות הברית: "מודה לאלוהים שאבי לא היה כאן"
הסלע שנפל בחדר השינה | , צילום: צילום מסך CNN

חדר שינה בבית ריק מאדם במרכז ניו ג'רזי ספג השבוע פגיעה ישירה מחפץ כבד השוקל שני ק"ג. בארצות הברית חושדים כי החפץ המתכתי שפגע בתקרת הבית הוא מטאוריט. המשטרה המקומית חוקרת את האירוע הבלתי רגיל. 

"מודה לאלוהים שאבי לא היה כאן"

סוזי קופ סיפרה לרשת CNN כי החפץ הכבד הצליח לחדור לחדר השינה של אביה: "נגעתי בדבר הזה כי חשבתי שמדובר בסלע רגיל". תחילה חשדו סוזי ובני המשפחה כי אבן נזרקה לעבר ביתם, אך כאשר נגעה בו והרגישה כי החפץ חם, היא הבינה כי האירוע שונה לחלוטין. "אני רק מודה לאלוהים שאבי לא היה כאן. אף אחד לא היה כאן".


 

החלק החיצוני ביותר של המטאוריטים יכול להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד בשל החיכוך והלחץ הכרוכים בצלילה לאטמוספירה העבה של כדור הארץ במהירויות גבוהות. בדרך כלל המטאורים מתקררים באופן משמעותי כשהם מגיעים לקרקע כדור הארץ.

פגיעת מטאוריטים אינה בלתי מוכרת, אלא שלרוב הם נוחתים באוקיינוסים או בשטחים לא מיושבים. בחודש נובמבר האחרון, חפץ שנחשד כמטאוריט פגע בבית בצפון קליפורניה, והביא לשריפה.