בחירות לרבנות הראשית

הרב שמואל ששון בביקורת: "אנחנו הספרדים טובים בשביל להצביע להם, אבל לא בשביל שיתייחסו אלינו"

לקראת הבחירות לרבנות הראשית והסיכום המסתמן על ראשון לציון מש"ס ורב אשכנזי דתי-לאומי, ראש הגרעין התורני הדר בחיפה מוחה על הסיכום וקורא לבחירת רב ספרדי דתי-לאומי: "הציונות הדתית לא מספיק שמה לב לציבור הספרדי הגדול שנמצא במרחב הציבורי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/05/23 20:35 יט באייר התשפג

הרב שמואל ששון בביקורת: "אנחנו הספרדים טובים בשביל להצביע להם, אבל לא בשביל שיתייחסו אלינו"
הרב שמואל ששון, צילום: באדיבות המצולם

הבחירות לרבנות הראשית: ימים ספורים אחרי צום תשעה באב הקרוב, יבחרו שני רבנים ראשיים חדשים, אשכנזי וספרדי. עם הקמת הממשלה סוכם כי רק אחד מהם יהיה ציוני-דתי, ובמפלגת "הציונות הדתית" פועלים למנות את הרב האשכנזי משורות המגזר ולהשאיר למפלגת ש"ס את משרת הראשון לציון. הרב שמואל ששון, ראש הגרעין התורני הדר בחיפה, מוחה על הבחירה הזו של המפלגה והעומד בראשה סמוטריץ'.

הרב שמואל ששון על הויתור על משרת הראשון לציון: "טעות אדירה, ויתור נוראי"

"מדובר בויתור מלכתחילה בצורה לא הוגנת לציבור הספרדי הגדול של הציונות הדתית. אם אנחנו רוצים רבנות ראשית שתהיה פעילה ואמיתית ולא רק כג'וב או משרה –  אנחנו צריכים להציג מועמדים משלנו שירוממו את הרבנות הראשית, שידברו אל הקהל הרחב ולא רק לציבור צר מש"ס. מבחינתי זו טעות אדירה, ויתור נוראי", אומר הרב לכיפה. "כואב לי שהציונות הדתית לא מספיק שמה לב לציבור הספרדי הגדול שנמצא במרחב הציבורי שלנו, בישיבות ובקהילות".

הרב מרדכי אליהו זצ"ל

הרב מרדכי אליהו זצ"ל בבגדי הראשון לציון | צילום: פלאש 90, יוסי זמיר

לדבריו, הדבר מיצג אשליה של ציונות דתית אשכנזית בלבד, והספרדים לא נספרים: "כאילו הציונות הדתית היא אשכנזית, עם חברי כנסת אשכנזים, והדיבור הוא לאשכנזים. ספרדים? שש"ס יתעסקו. לצערי אנחנו הספרדים טובים בשביל להצביע להם, אבל לא בשביל שיתייחסו אלינו במשך השנה".

"רב שמגיע מש"ס רואה בצורה קצרה, מגזרית ולא רחבה את עם ישראל וכלל ישראל"

הוא מדגיש כי כאשר יבחר רב ציוני ספרדי, כמו הרב מרדכי אליהו בזמנו, זה יעורר השפעה עצומה. לדבריו, הויתור לש"ס הוא ויתור. "כשיבוא רב ספרדי מהציונות הדתית שהוא באמת יהיה קשור לכלל ישראל ורוצה לרומם את כלל ישראל – אדם כזה יעשה את העבודה. לצערי רב שמגיע מש"ס רואה בצורה קצרה, מגזרית ולא רחבה את עם ישראל וכלל ישראל. ראינו את זה".

נזכיר כי הרב עמיחי אליהו, שר המורשת ובנו של הרב שמואל אליהו שהתמודד לתפקיד "הראשון לציון" בבחירות הקודמות, התבטא בנושא ואמר לכיפה כי מדובר בחרפה. "אנחנו לא יכולים לומר פעם אחר פעם שאנחנו מוותרים על הרב הראשי הספרדי. אם זה יקרה זאת תהיה טעות גדולה שתעלה לנו ביוקר, זו חרפה". לדבריו, "אם מראש אתה אומר שאתה לא נלחם על רב ראשי ספרדי אתה אומר לציבור הספרדי שהם לא שייכים אלינו. זה נורא ואיום".