הנשיא הרצוג: "בנימין חבל ארץ נהדר ומתפתח"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו ערכו ביקור רשמי במועצת בנימין עם ראש המועצה ישראל גנץ: "בבנימין עברו אבותינו וקבעו שורשים בלב ארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 18:40 יט באייר התשפג

הנשיא הרצוג: "בנימין חבל ארץ נהדר ומתפתח"
צילום: סיון שחור, מועצת בנימין

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו היום (ד') לביקור מיוחד במועצה האזורית בנימין כאורחיו של ראש המועצה ישראל גנץ ורעייתו תהילה. את הביקור פתח הנשיא הרצוג בבניין המועצה בשער בנימין, שם פגש את עובדי המועצה. הוא קיים שיח עם נציגי הנהגות היישובים בהם רבנים, יושבי ראש יישובים, חברי מליאה ומנהלי המועצה. הם העלו בפני הנשיא אתגרים הקשורים בהמשך פיתוח האזור. הנשיא בירך את המשתתפים וקרא להם להמשיך בעשייתם בחבל הארץ המדהים הזה.

"בנימין חבל ארץ נהדר ומתפתח"

בנאומו בבניין מועצת בנימין אמר הנשיא הרצוג: "אנו מתרגשים להיות כאן ולראות חבל ארץ נהדר. כאן בבנימין עברו אבותינו וקבעו שורשים בלב ארץ ישראל. אנו שמחים על ההזדמנות לראות מועצה, יישובים ותושבים לתפארת עם יצירה ועשייה ובאנו לראות את העשייה ואת ההישגים הנפלאים של בנימין. אני מברך את ידידי ראש המועצה ישראל גנץ. מכאן המקום לשלוח חיזוקים לאחינו ואחיותנו בדרום בארץ".

צילום: סיון שחור, מועצת בנימין

 
ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "בנימין שמחה וגאה לקבל את פני נשיא המדינה ורעייתו. אנחנו רואים בביקור הזה את מקומה המרכזי של בנימין וההתיישבות ביהודה ושומרון. בזכות המורשת, בזכות ההון האנושי של ההתיישבות, בנימין הולכת וגדלה. אנו מודים לנשיא על שבא לבקר ולחזק אותנו להמשיך בהתפתחות חבל הארץ היקר הזה בו גרים כל גווני הקשת בליבה של ארץ ישראל כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. מכאן אנו מחזקים ומתפללים לשלומם של תושבי הדרום וכל תושבי הארץ".

צילום: סיון שחור, מועצת בנימין

הרצוג ביקר בבית כנסת על שמו של לוחם הימ"מ נעם רז

הביקור המשיך ליישוב עפרה שם נפגש הנשיא עם תלמידות האולפנה וחניכי "לב בנימין" המלווה אנשים עם צרכים מיוחדים. הנשיא הרצוג ציין לשבח את ההשתלבות בקהילה ואת פעילות הקהילות והמועצה בשילוב אנשים ועובדים עם צרכים מיוחדים.

צילום: סיון שחור, מועצת בנימין

באתר המורשת שילה הקדומה התרגשו הנשיא ורעייתו לצפות במיצג המשכן וקיבלו הדרכה במקום. הם נטעו עץ ונחשפו לתגליות האחרונות שנמצאו במקום. באתר הם ישבו לארוחת צהרים ומפגש עם ראש המועצה וותיקי ההתיישבות בבנימין.  נשיא המדינה חתם את ביקורו ביישוב קידה שם התקבל על ידי ילדי היישוב בבית הכנסת החדש על שם תושב היישוב לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד. הוא נשא תפילה לשלום המדינה וחיילי צה"ל.