פרסום ראשון קרב תרנגולים: ח"כ בליכוד מאיים להצביע נגד סעיף בחוק ההסדרים

חבר הכנסת ששון גואטה מהליכוד מאיים להצביע נגד סעיף בחוק ההסדרים שנוגע למועצת הלול, מועצה שהוא היה חבר בה רק לאחרונה | "במשרד האוצר יודעים שזה יפגע בחקלאים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/05/23 12:03 כ באייר התשפג

קרב תרנגולים: ח"כ בליכוד מאיים להצביע נגד סעיף בחוק ההסדרים
ששון גואטה, צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

בקואליציה עמלים בימים אלה על אישור תקציב המדינה והחוקים שנלווים אליו לקריאה שניה ושלישית. אחד מסעיפי חוק ההסדרים מייצר כאב ראש בקואליציה כאשר חבר הכנסת ששון גואטה מהליכוד מאיים להצביע נגד סעיף בחוק ההסדרים.

האיום של הח"כ והקשר שלו למועצת הלול

מדובר בחוק ביטול הפטור החקלאי בענף הפיטום, שמשמעותו ביטול היכולת של מגדלי העופות במדינת ישראל לתאם בניהם כמויות ייצור ומחירים. חבר הכנסת גואטה אמר למספר חברי כנסת בקואליציה כי הוא מאיים להצביע נגד החוק במתכונתו הנוכחית, אבל יש לציין כי גואטה נמצא בניגוד עניינים. 

על פי אתר מועצת הלול, גואטה היה חבר מועצת הלול עד כניסתו לכנסת לפני כחודשיים, אמנם חברותו מוקפאת, אבל יש לו נגיעה בחוק שמקדמים במשרד האוצר וצפוי לעבור בכנסת. בדיון שהתקיים בכנסת על החוק אמר גואטה: "באוצר יודעים שזה יפגע בחקלאים. נציג המגדלים הקטנים, יעוז אברג'יל, אמר בדיון כי אם ההצעה תעבור זה יהיה גזר דין מוות למגדלים". חברי מועצת הלול הגיעו אתמול לכנסת והפעילו לחץ על חברי כנסת ושרים לשעבר ובהווה. 

"גאה להיות זה שעומד על המשמר ודואג לחקלאים"

ח"כ ששון גוואטה מסר בתגובה לפרסום: "גאה להיות זה שעומד על המשמר ודואג לחקלאים בכל יום ושעה. מבין את הרצון לייצר כותרות. אני פועל כדי שבתקציב המדינה הקרוב החקלאים יהיו על המפה".