מתווה המצעד ואחריות המפכ"ל: הנחיות נתניהו לריקוד הדגלים

יום ירושלים מתקרב ובצל איומי חמאס, ניסח ראש הממשלה הנחיות לקראת מצעד הדגלים המסורתי. בין היתר מדובר על מתווה המצעד, האחריות הבלעדית של המפכ"ל ופעולות נוספות שיביאו להורדת המתח לקראת המצעד | בישראל בוחנים את הגדלת המענק הקטארי לעזה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/05/23 21:31 יז באייר התשפג

מתווה המצעד ואחריות המפכ"ל: הנחיות נתניהו לריקוד הדגלים
מצעד הדגלים. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

מתקרבים ליום ירושלים: ביום חמישי הבא, יעלו עשרות אלפי בני אדם לעיר הבירה על מנת לחגוג את יום ירושלים במצעד הגדלים המסורתי. גם השנה, ככל שמתקרבים לאירוע, מתגברת המתיחות הבטחונית כאשר בחמאס כבר פיזרו איומים לקראת המצעד. בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו ניסח באמצעות המזכיר הצבאי שלו אבי גיל, מסמך הנחיות לקראת היום הנפיץ, כך דווח במהדורת החדשות של ערוץ 12.

המתווה של נתניהו למצעד הדגלים

בין היתר, מונה נתניהו מספר גורמים לקראת המצעד וביניהם את מתווה המצעד, שיעור כרגיל בסמוך לרובע המוסלמי, אך לא בתוכו וגם האחריות הבלעדית שמופקדת על המפכ"ל שבתאי ביום המצעד. בנוסף, הנחה נתניהו כי היום יועבר על ידי הגורמים הרשמיים, בצורה רגילה כמה שיותר מבלי שתיווצר תהודה תקשורתית שתגרום להתלקחות בבירה.

ראש הממשלה ושר הביטחון בהערכת המצב

ראש הממשלה ושר הביטחון, נערכים למצעד. צילום: חיים צח /לע"מ

כמו כן, כך דווח, בוחנים בישראל את האפשרות להעביר החודש מענק קטארי מוגדל לעזה, על מנת לצמצם את המתיחות. בנוסף ישראל העבירה מסרים חריפים דרך המתווכים המצריים לפיהם, נסיונות של החמאס והג'יהאד לפגוע במצעד, ייענו בתגובה ישראלית חריפה.

מפכ"ל המשטרה, תחת אש

מפכ"ל המשטרה, אחריות בלעדית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחמאס מאיימים: "צעדים אלו יובילו להשלכות חמורות"

דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנו, התייחס אתמול (א') לחגיגות הצפויות ואיים: "אנו נשמור על המשוואה כפי שנכפתה על ידי ההתנגדות". אל-קאנו הוסיף לסוכנות הידיעות הפלשתינית "סווא": "ירושלים תישאר הבירה הפלסטינית. אנחנו לא נאפשר לכיבוש הציוני להעביר את התוכניות לייהד את מסגד אל-אקצא והעיר ירושלים, באמצעות חלוקה, הקרבת קורבנות או מצעדי דגלים. העם הפלשתיני ימשיך להגן על זהות מסגד אל אקצא, וימשיך לסכל כל ניסיון להרחיב את השליטה הציונית על ירושלים".