בהשתתפות של עשרות אלפים: חגיגות ל"ג בעומר במירון בעיצומן

אירועי ל"ג בעומר נפתחו רשמית בהר מירון עם ההדלקה של האדמו"ר מבויאן | כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול נפרסו במתחם היישוב על מנת לאבטח את ההילולא

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 19:41 יז באייר התשפג

בהשתתפות של עשרות אלפים: חגיגות ל"ג בעומר במירון בעיצומן
צילום: David Cohen/Flash90

הילולת רשב"י במירון: אירועי ל"ג בעומר נפתחו הערב (ב') בשעה 20:30 במעמד ההדלקה המרכזי על גג הציון, על ידי האדמו"ר מבאיאן, ומאז, ולמשך 24 השעות הקרובות - שלושים מעמדי הדלקות ייערכו על ידי גדולי התורה והחסידות, מכל החוגים והעדות, רובם במתחם ההילולא, וחלקם במתחם נוספים באזור.

צילום: David Cohen/Flash90

אלפי שוטרים וצירים חסומים: המשטרה השלימה את ההיערכות לקראת הילולת רשב"י

מוקדם יותר היום, משטרת ישראל השלימה היום את היערכותה לקראת הילולת הרשב"י, שתתקיים בל"ג בעומר החל מהערב ועד מחר. כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול נפרסו במתחם היישוב וההילולא במירון, ודרכי הגישה אליהם. כמו כן משטרת ישראל מפעילה מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח ואופנועים במטרה להבטיח את שלום הציבור ולשמור על הסדר הציבורי.

היערכות המשטרה להילולה במירון

היערכות המשטרה להילולה במירון צילום: דוברות המשטרה

בכל תחומי ההר, הציון וההילולה, יפעלו אלפי סדרנים מקרב הציבור החרדי. על הציבור לגלות אחריות, להישמע להוראות הסדרנים ולפעול בהתאם להנחיות ולשינויים בהסדרי התנועה לרגל האירוע. מספר החוגגים והמתפללים הוגבל באמצעות כרטיסי נסיעה של משרד התחבורה שנרכשו מראש. העליה להר מירון תיעשה אךך ורק באמצעות תחבורה ציבורית. אוטובוסים פרטיים ושאטלים.

על פי הנחיות הבטיחות והסדר הציבורי, לא תתאפשר הגעה לאתר באמצעות רכבים פרטיים

על פי הנחיות הבטיחות והסדר הציבורי, לא תתאפשר הגעה לאתר באמצעות רכבים פרטיים והם יורשו להגיע בהרשמה מראש, רק עד לחניון אליפלט. משם יוסעו החוגגים באמצעות שאטל קו 555 היוצא מהחניון למירון. כמו כן, המשטרה פרסמה את הצירים החסומים: 

•התנועה ממחלף אליפלט מכביש 90 לכיוון כביש 89 נחסמה לתנועה והמעבר למורשים בלבד. 

•כביש 89 מכיכר זיתים ועד צומת חנניה (כביש 866 עם 85) יהיה מסלול חד סיטרי למעבר ההסעים.

נוכח השינויים בהסדרי התנועה, נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי ההכוונה בצידי הדרך וכן, האזנה לכלי התקשורת ושימוש באפליקציות ניווט. הציבור נדרש להתחשב ולגלות אחריות וערבות הדדית לשאר החוגגים, זאת על מנת לאפשר לכלל ישראל להגיע לאתר מירון להתפלל ולחגוג. יש להקפיד לצמצם את השהות באתר כך שלא תתעכב כניסת החוגגים הבאים.