בחירות לרבנות הראשית

מסתמן: הרב אליעזר איגרא יתמודד על משרת הרב הראשי האשכנזי

אחרי שהתמודד בבחירות 2013 ופרש, דיין בית הדין הגדול נערך להתמודדות חוזרת | מקורביו לא מכחישים: "הרב מקיים שורת התייעצויות ואנחנו מחכים להתפתחויות, הוא בהחלט בתמונה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/05/23 17:25 יג באייר התשפג

מסתמן: הרב אליעזר איגרא יתמודד על משרת הרב הראשי האשכנזי
הרב אליעזר איגרא, צילום: מירי אמיתי

הבחירות לרבנות הראשית: הרב אליעזר איגרא, רב דתי-לאומי ודיין בבית הדין הגדול, מקיים שורת התייעצויות לקראת התמודדות חוזרת על משרת הרב הראשי האשכנזי. הרב מכהן בתפקידו מאז 2012, ובמערכת הבחירות הקודמת לרבנות הוא הציג את מועמדותו וזכה לתמיכתם של כמה רבנים משמעותיים בציונות הדתית ביניהם הרב יעקב אריאל והרב דוב ליאור.

"הרב איגרא בהחלט בתמונה"

מקורבי הרב לא מכחישים וטוענים כי "הרב מקיים שורת התייעצויות ואנחנו מחכים להתפתחויות, הוא בהחלט בתמונה". נזכיר כי במערכת הבחירות הקודמת הרב איגרא פרש מהמרוץ ימים ספורים הבחירות בנימוק כי אין די בכוח שצבר בגוף הבוחר בכדי להכריע את הבחירות לטובתו. הרב איגרא למד בישיבת "כרם ביבנה", ושימש שנים רבות כרב היישוב כפר מימון.

הרב איגרא בטקס הכתרתו לדיין בבית הדין הגדול

הרב איגרא בטקס הכתרתו לדיין בבית הדין הגדול | צילום: Mark Neyman/GPO

בין יתר תפקידיו הוא לימד בישיבות עתניאל, ישיבת "עוד יוסף חי" וישיבה בבאר שבע, שם גם שימש כדיין משנת 1989. אחרי פרישתו מההתמודדות במערכת הקודמת הוא אמר: "אני מקווה שבעז"ה הרבנות הראשית תשכיל להוות סמכות הלכתית והנהגה רוחנית ומוסרית לכלל הציבורים והמגזרים ותזכה לקרב את עם ישראל לתורת ישראל ולאביהם שבשמיים".

ההיכרות המפתיעה של הרב איגרא עם יוני נתניהו

בשנת 2019 התקיימה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל אזכרתו של יוני נתניהו, וראש הממשלה נתניהו הזמין את הרב איגרא להגיע לדבר בטקס האזכרה המשפחתי בעקבות היכרותם במהלך שירותם הצבאי. הרב איגרא הכיר את יוני במהלך שירותו הצבאי בגדוד 71 של חיל השריון ולמד איתו חברותא. "נפילתו בקרב של יהונתן בגלבוע הייתה ונשארה אבן בלתי נשכחת בבניין העם היהודי ומורשת הקרב שלו", אמר הרב באזכרה.


(הרב איגרא סופד ליוני נתניהו)