"מנע פיגוע גדול יותר": צל"ש הוענק לקצין שנטרל מחבל בעודו פצוע קשה

צל"ש מפקד אוגדת יהודה ושומרון הוענק לסגן א' שנטרל מחבל לאחר שנפצע קשה בפיגוע במחסום מכבים: "על אף פציעתו החמורה הפגין סגן א׳ תושייה ואומץ לב יוצאי דופן"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 04/05/23 14:18 יג באייר התשפג

"מנע פיגוע גדול יותר": צל"ש הוענק לקצין שנטרל מחבל בעודו פצוע קשה
צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, העניק אתמול (ד') ציון לשבח לסגן א', ששירת כסגן מפקד פלוגה בחטיבת החילוץ וההדרכה ונטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במחסום בל. הצל"ש הוענק במסגרת טקס מצטייני מפקד אוגדת יהודה ושומרון שהתקיים אתמול בהיכל התרבות באריאל. הענקת הצל"ש אושרה על ידי מפקד פיקוד המרכז.

"מנע פגיעה בלוחמיו ששהו בעמדה ומימוש של פיגוע גדול יותר"

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט שיבח את סגן א' על מעשיו. "על אף פציעתו החמורה הפגין סגן א' תושייה ואומץ לב יוצאי דופן כשדרך את נשקו וניטרל את המחבל.  במעשיו אלו, הוא מנע פגיעה בלוחמיו ששהו בעמדה ומימוש של פיגוע גדול יותר. פעולתו במצב המורכב, אליו נקלע, המחישה את המקצועיות והנחישות המצופים מלוחמי צבא ההגנה לישראל. הקצין פעל בקור רוח, בדייקנות תוך גילוי מסירות בהגנה על לוחמיו ועל אזרחי מדינת ישראל".

צילום: דובר צה"ל

כאמור, הפיגוע במחסום בל שבסמוך למחסום מכבים התרחש בחודש נובמבר האחרון מחבל הגיע ברכבו אל מחסום בל, בסמוך למעבר מכבים, ודרס את סגן א׳. לאחר מכן, יצא המחבל מרכבו כאשר הוא חמוש במכוש, וניסה לתקוף את הקצין. סגן א', בעודו פצוע קשה, ירה לעבר המחבל ונטרל אותו.

מעמד הענקת הצל"ש לסגן א' (דובר צה"ל):