בזמן מטח הרקטות על עוטף עזה: זוהתה תקלה טכנית בכיפת ברזל

מתחקיר של חיל האוויר, עולה כי זוהתה תקלה טכנית במערכת כיפת ברזל בזמן שיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, שבמהלכו נפגעו שלושה פועלים באתר בנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/23 14:06 יג באייר התשפג

בזמן מטח הרקטות על עוטף עזה: זוהתה תקלה טכנית בכיפת ברזל
כיפת ברזל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עשרות רקטות נורו לעבר יישובי עוטף עזה ביום שלישי האחרון. בעיר שדרות אף שם נרשמה פגיעה ישירה באתר בניה שכתוצאה מכך נפצעו באורח קשה שלושה פועלים זרים. בתוך כך, בתחקיר שביצע חיל האוויר היום (ה'), זוהתה תקלה טכנית במערכת כיפת ברזל בזמן שיגור הרקטות לעבר יישובי הדרום. 

מהתחקיר עלה כי הבעיה טופלה באופן מיידי ולא הופיעה שוב בהמשך, וכי אחוזי היירוט עומדים על 90.5%. לדבריו של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, במהלך ההסלמה שוגרו לישראל 104 רקטות, מתוכן 24 יורטו על ידי כיפת ברזל, 48 נפלו בשטחים פתוחים, 11 נחתו בים ו-7 נוספות שמקום נחיתתן טרם התגלה. 

כיפת ברזל, ארכיון

כיפת ברזל, ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חיל האוויר תקף מחנה אימונים של חמאס, מחסני אמל"ח ומנהרה תת קרקעית

במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי, מטוסי קרב תקפו מתחם ששימש כמחנה אימונים בארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של הארגון ובו מחסן אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים של הארגון. במקביל, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את מטה הייצור של חמאס, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של הארגון, מוצב צבאי של המערך הימי של חמאס ומנהרה תת-קרקעית שמשמשת את הארגון בדרום הרצועה.

צפו בתקיפת חיל האוויר בעזה (דובר צה"ל):

בהמשך הלילה מטוסי ומסוקי קרב תקפו מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של חמאס. בנוסף נתקף מחנה צבאי של ארגון הטרור ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון. כמו כן, נתקפה מנהרה תת-קרקעית. בנוסף, במהלך הלילה טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף מקלע כבד בצפון רצועת עזה, ממנו בוצע ירי קליעים לעבר שטח ישראל.

צילום: דובר צה"ל

מצה"ל נמסר כי, "התקיפה הנרחבת בוצעה בתגובה לשיגורים אתמול משטח רצועת עזה לשטח ישראל והיא מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס", עוד נכתב: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".