אחרי שהוגשה עתירה לבג"צ: המהלך הראשון של דובר הליכוד החדש

ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה בשבוע שעבר לבג"צ ועתר נגד דובריו של ראש הממשלה שהסירו שני עיתונאים מקבוצת הדוברות של המפלגה. הדובר החדש של הליכוד החזיר היום את השניים לקבוצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 22:27 יב באייר התשפג

אחרי שהוגשה עתירה לבג"צ: המהלך הראשון של דובר הליכוד החדש
צילום: shutterstock

ארגון העיתונאים והעיתונאיות עתר לבג"צ לפני כשבוע, במטרה להשיב את העיתונאים אריאל כהנא וירון אברהם לקבוצת הדוברות של הליכוד, לאחר שהוסרו ממנה בעקבות ביקורת שמתחו על ראש הממשלה בנימין נתניהו ודובריו. הדובר החדש של מפלגת הליכוד, גיא לוי, החזיר היום (ד') את שני העיתונאים לקבוצה. 

בעתירה שהוגשה התבקש בית המשפט להורות לליכוד ולנתניהו להסביר כיצד התקבלה ההחלטה להוציא עיתונאים מקבוצת הוואטסאפ המשמשת מרחב ציבורי להודעות רשמיות. "ראש הממשלה נתניהו והליכוד פוגעים פגיעה כפולה בחופש העיתונות: האחת, בעצם הדרת עיתונאים ומניעה מהם להעביר מידע לציבור; והשניה, שידור מסר מצנן ליתר העיתונאים למען יראו ויראו, ובכך, פוגעים ביכולתם לבצע את עבודתם העיתונאית כחלק מהרשות הרביעית, היא הרשות המבקרת", נכתב בעתירה. 

"פרקטיקה אלימה של הוצאת כתבים מקבוצת דוברות"

תחילת הפרשיה היתה באמצע חודש מרץ האחרון, עת כתב "חדשות 12" ירון אברהם, הוצא מקבוצת "דוברות הליכוד". כתב "ישראל היום" אריאל כהנא הוצא גם כן, לאחר ציוץ לטובת עמיתו: "מאכזב מאוד שדובר ראש הממשלה שוב נוקט בפרקטיקה אלימה של הוצאת כתבים מקבוצת דוברות. הפעם של ירון אברהם, עיתונאי רציני והגון ע"פ כל קנה מידה. אלימות אינה דרך", כתב כהנא בחשבון הטוויטר שלו. 

לאחר שהוצא מהקבוצה, כתב כהנא: "גאה לעמוד על משמר חופש הביטוי ולשלם בשל כך את 'המחיר הכבד' של הוצאה *בפעם ה-2* מקבוצת הדוברות של הליכוד. למה? היום כי גיביתי את ירון  אברהם שגם הושלך מהקבוצה משום שפרסם ידיעה לא נוחה ליונתן אוריך". בהמשך עשרות עיתונאים עזבו את הקבוצה במחאה להסרתם של אברהם וכהנא.

הציוץ השני של כהנא: