רוסיה טוענת: אוקראינה ניסתה להתנקש בפוטין

על פי הדיווחים במדינה, פוטין לא שהה בקרמלין בזמן המתקפה של שני המל"טים, אלא עבד באותה העת מחוץ למוסקבה. ברוסיה האשימו: "אנו רואים בזה ניסיון התנקשות" | באוקראינה הכחישו את הטענה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 18:06 יב באייר התשפג

רוסיה טוענת: אוקראינה ניסתה להתנקש בפוטין
נשיא רוסיה פוטין | , צילום: shutterstock

אוקראינה ניסתה לפגוע הלילה (בין שלישי לרביעי) בקרמלין באמצעות מל"טים ובכך לחסל את הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, כך דווח היום במדינה. על פי הדיווחים פוטין לא שהה בקרמלין בזמן המתקפה, אלא עבד באותה העת בנובו אוגאריובו מחוץ למוסקבה. באוקראינה הכחישו את הטענה, ונאמר שם כי אין להם מידע על מתקפת המל"טים. 

"ניסיון התנקשות בחייו של פוטין"

"אנו רואים בזה ניסיון התנקשות בחייו של פוטין", נכתב. הקרמלין הזהיר כי רוסיה "שומרת לעצמה את הזכות להגיב". במתפקה של שני המל"טים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. "ביום רביעי בלילה, המשטר בקייב ניסה לתקוף באמצעות מל"טים את מקום משנו הרשמי בקרמלין של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", נמסר בהצהרה. "שני מל"טים כוונו לקרמלין. כתוצאה מפעולות מתוזמנות היטב של הצבא והשירותים המיוחדים והשימוש במערכות רדאר, כלי הטיס נהרסו".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע היום לביקור מפתיע בפינלנד, החברה החדשה בברית נאט"ו, אשר חולקת גבול באורך של כ-1,300 ק"מ עם רוסיה. במהלך הביקור הקצר של הנשיא האוקראיני, הוא יפגש מנהיגים במדינות סקנדינביה, על רקע המשך המאבק מול רוסיה. כמו כן, זלנסקי צפוי לבקר בעוד כשבוע וחצי בברלין.