ראיון ח"כ לימור הר מלך: "צריך להיכנס למהלך צבאי רציני בעזה"

התגובה של צה"ל לירי הרקטות איכזבה את חברי עוצמה יהודית והם מכנסים ישיבה מיוחדת בעיר שדרות. ח"כ לימור הר מלך: "אנחנו לא מוכנים להשלים עם התגובה הרופסת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/05/23 13:40 יב באייר התשפג

ח"כ לימור הר מלך: "צריך להיכנס למהלך צבאי רציני בעזה"
לימור סון הר מלך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות התגובה הרפה של הדרג המדיני לרקטות מעזה, חברי עוצמה יהודית ירדו לעיר שדרות, "אנחנו לא מוכנים להשלים עם התגובה הרופסת הזאת, זה חרפה ואנחנו עם תושבי שדרות. הם הגיבורים האמיתיים. אני מבינה את הציפיה שלהם מאיתנו שתהיה תגובה הולמת לטרור הנורא הזה", אומרת לנו חברת הכנסת לימור הר מלך. 

לימור הר מלך: "אנחנו לא נפיל את הממשלה"

מה זה אומר לא להשלים?

"אנחנו לא נפיל את הממשלה, את האלטרנטיבה אנחנו זוכרים. אבל יש לנו כלים לייצר מנוף לחצים כדי לממש את המדיניות שעם ישראל ביקש ודרש מאיתנו. בסוף קואליציה זה מערכת של שיתוף פעולה, אנחנו היום לא נגיע להצבעות.

בסוף צריך לזכור שיש הגדרת מטרות שונה, של נתניהו זה לסיים קדנציה כשהוא יכול להגיד שהוא השאיר מדינה במצב טוב, אנחנו לא מוכנים לקבל את המציאות הזאת, היא לא טובה. כל בר דעת מבין שזאת תגוסה של מפסידנים ולוזרים שלא משיגה שום הרתעה, היא מחזקת את הצד השני".

אלמוג כהן באירוע של עוצמה

עוצמה יהודית צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אנחנו לא מוכנים להכיל את הדבר"

צריך לכבוש את הרצועה?

"אני לא אומרת לכבוש, אבל צריך להיכנס למהלך צבאי רציני בעזה, לא רק מלחמה בדיונות, אנחנו רוצים לראות טיפול צבאי שורשי. לפגוע בכל המטרות וכל המחבלים לא רק סימון וי. צריך אומץ מנהיגותי של שרי הממשלה ושל נתניהו, לא צריך עוד סבב אלא רוצים לטפל פעם אחת ולתמיד. יש פה ילדים שכל סבב כזה הוא טראומה בשבילם. אנחנו לא מוכנים להכיל את הדבר הזה ומי שמוביל את התגובה ישא בתוצאות.