הרב בעיר החרדית הודיע: אתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי

הרב אברהם נחשון, רבה הדתי לאומי של אלעד, החליט להתמודד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל | הרב שימש כר"מ וראש כולל בישיבת ההסדר "נוה דקלים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/05/23 21:42 יא באייר התשפג

הרב בעיר החרדית הודיע: אתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי
הרב אברהם נחשון, הגיש את מועמדותו, צילום: ללא

המירוץ לרבנות הראשית: הרב אברהם נחשון, רבה הדתי לאומי של אלעד, החליט להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב נחשון מתגורר בעיר אלעד, והוא בוגר ישיבות "נתיב מאיר" והר עציון. מועמדותו של הרב מצטרפת למועמדות הרשמית של הרב מאיר כהנא.

"מועמדותו של הרב נחשון מתאימה לגשר על המחלוקות ולהשכין שלום"

הרב נשוי לגילה ואב לשישה. בין תפקידיו שימש הרב נחשון בעבר כר"מ וראש כולל בישיבת ההסדר "נוה דקלים". "לאור המאבק בין הזרמים השונים בציונות הדתית נראית מועמדותו של הרב נחשון מתאימה לגשר על המחלוקות ולהשכין שלום ואחדות בין כלל הגוונים בציבור", אומרים מקורבים לרב.

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו | צילום: פלאש 90

כזכור, הבחירות לרבנות יתקיימו בי"ד אב ועד אז יציגו את מועמודותם עוד רבנים נוספים.  כאמור, הרב הנוסף שהגיש את מועמדותו נכון לשעה זו הוא הרב מאיר כהנא, אב בית דין בבית הדין הרבני באשקלון ויושב-ראש נציגות הדיינים הארצית.

בצהר מזהירים: אם לא יהיו הסכמות - לא יהיה רב ראשי דתי-לאומי

גם בארגון "צהר" נערכים לבחירות, ובשיחה עם חדשות כיפה מבהירים גורמים בארגון כי עדיין לא החליטו כיצד להשתלב בהן. "הבחירות לרבנות הראשית הן בהחלט אירוע חשוב עבור ארגון רבני צהר, כארגון שחשובה לו זהותה היהודית של מדינת ישראל. אם מועמד הציונות הדתית יהיה כזה שלא מקובל על רוב הציבור הדתי-לאומי – זה פותח פתח לעוד רבים להתמודד, ולסיכוי גדול ששוב רב דתי-לאומי לא יהיה ברבנות הראשית".