"חלק מלוסי חי בך": הפגישה המרגשת של משפחת די עם המושתלים

מושתלי איבריה של לאה לוסי די ז"ל נפגשו  עם הרב ליאו די וילדיו בבית החולים בילינסון: "אין לי מילים להודות לכם, תודה שהחזרתם את החיוך" | הרב ליאו די בירך: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 17:37 יא באייר התשפג

"חלק מלוסי חי בך":  הפגישה המרגשת של משפחת די עם המושתלים
משפחת די פגשה את המושתלים שניצלו בזכות האם לוסי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מפגש מרגש בבית החולים בילינסון: מושתלי איבריה של לאה לוסי די ז"ל נפגשו  עם הרב ליאו די וילדיו. במפגש המרגש פרופ' דן ערבות מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון אפשר לבנותיה בנותיה של לוסי ז"ל להאזין בסטטוסקופ לליבה של אמן פועם בגופה של ליטל, מושתלת הלב.

החלטה אחת של הרב ליאו די בעלה של לאה לוסי די ז"ל, ואביהן של רינה ומאיה די ז"ל שנרצחו בפיגוע הטרור הרצחני בחודש שעבר בבקעת הירדן העניקה חיים חדשים לארבעה אנשים בבילינסון. היום (ג') נפגשו הרב ליאו יחד עם ילדיו קרן, יהודה וטלי עם המושתלים ומשפחותיהם במפגש עוצמתי ומרגש. 

משפחת די, הרופאים והמושתלים

משפחת די, הרופאים והמושתלים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"לזכרן של לוסי, רינה ומאיה אני תרמתי בבית הכנסת שאני מתפלל בו לוח לעילוי נשמתן"

מוטי אלקבץ מושתל הכליה בן 58 משלומי, נשוי ואב לארבעה ילדים, אשר המתין מעל לשבע שנים להשתלת הכליה פנה לרב ליאו וביקש: "אני מבקש ממך שתבוא לבקר ביישוב שלומי. בזכותכם אני מרגיש מצוין, אלו הם חיים אחרים, היום אני יכול ללכת ואף הבדיקות שלי טובות". עוד שיתף ואמר כי, "את ההודעה על תרומת הכליה קיבלתי ביום ההולדת שלי, אחרי 8 שנים שאני ממתין לה. לזכרן של לוסי, רינה ומאיה אני תרמתי בבית הכנסת שאני מתפלל בו לוח לעילוי נשמתן".

מאיה אמו של דניאל גרש מושתל הכבד: "אין לי מילים להודות לכם, קראתי דברים שאמרתם שצריך תמיד להתמקד במה שיש ולא במה שאין - אז אני רוצה להתמקד בדבר אחד, תודה שהחזרתם את החיוך לפנים של הבן שלי", אמרה בהתרגשות. "כל פעם שאני רואה את החיוך והצחוק שתקופה ארוכה לא ראיתי, אני מברכת אתכם מכל הלב".

"בזכותכם קיבלתי חיים חדשים. אתם תמיד תהיו משפחה עבורי"

ליטל ולנסי מושתלת הלב, אם לשני בנים, שלפני מספר שנים אובחנה עם אי ספיקת לב, ושבחודשים האחרונים מצבה התדרדר והיא נזדקקה להשתלה דחופה אמרה במפגש: "אני מעריכה מאד, זה לא מובן מאליו, הצלת לי את החיים. קצת קשה לי עם ההחלמה. אבל בזכותכם קיבלתי חיים חדשים. אתם תמיד תהיו משפחה עבורי ואני קיבלתי חלק מכם" פרופ' דן ערבות סייע לבנותיה של לוסי ז"ל להאזין בסטטוסקופ לליבה של אמן פועם בגופה של ליטל.

ליאו די

ליאו די צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרב די בירך: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה"

לאחר שפגש הרב די את ליטל אמר: "אני לא הייתי בטוח איך אני ארגיש כשאני אראה את ליטל. אבל כשראיתי אותה הרגשתי שמחה, הבוקר הייתי במקום נמוך ועכשיו אני מרגיש מרומם. תודה לך ליטל שהבאת לנו את השמחה הזו", הוסיף ואמר: "חלק מלוסי שחי בך, זה מוזר. אבל אמרתי לאנשים - כל החיים שלנו עכשיו מוזרים".

הרב ליאו די הודה לרופאים על עבודתם, "בלעדיכם שום דבר לא היה אפשרי. אני רוצה להגיד עבור כולם - ברוך שעשה לי נס במקום הזה", אמר והסביר: "הקב"ה עשה לנו נס שמהטרגדיה שלנו יכלנו לעשות נס לאחרים, את ההחלטה על התרומה עשינו בגלל ההחלטה של הבנות, הן הבוסיות היום".

מנהל בית החולים: "מודה לכם על תעצומות הנפש"

מנהל בית החולים בילינסון ד"ר ערן רוטמן פתח את המפגש המרגש ואמר: "רוצה לנצל את המעמד המיוחד והמרגש ולהביע תנחומים למשפחה ומודה לכם על תעצומות הנפש שברגעים הכל כך קשים האלה, עשיתם את המעשה להצלת חיים". עוד אמר: "אנו עוסקים מדי יום בהשתלות, אבל האירוע הזה הוא מאוד מיוחד עבורנו, זה לא עניין של מה בכך שבאירוע כל כך קשה לכם ולכל המשפחה זכיתם לעשות את המצווה הזאת של הצלת נפשות אחרות, מודים לכם על הרוח ועל העוצמה".