שר הפנים והבריאות משה ארבל הכריז על עיר חדשה במרכז

ראש העיר החדשה גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, בטקס לציון הפיכתה לעיר: "שינוי המעמד לעיר בעיקר יאפשר לנו לשנות, אך בלי להשתנות-נשמור על איכות החיים  והאופי הקהילתי הייחודי של גני תקווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 12:54 י באייר התשפג

שר הפנים והבריאות משה ארבל הכריז על עיר חדשה במרכז
השר וראש העיר בטקס, צילום: איתמר אריאלי

בטקס חגיגי שהתקיים היום (ב'), הוכרזה המועצה המקומית גני תקווה הסמוכה לפתח תקווה כעיר בישראל. הטקס במעמד שר הפנים והבריאות ח"כ משה ארבל, מנכ"ל משרד הפנים עו"ד רונן פרץ וראש הרשות המקומית גב' ליזי דלירצ'ה.

צילום: איתמר אריאלי

ההחלטה על שינוי מעמדה המוניציפאלי של הרשות המקומית התקבלה על ידי השר ארבל בהמלצת מנכ"ל משרדו, שאימץ את המלצותיה של הוועדה הגאוגרפית מרכז שהחלה בעבודתה במאי 2022 ומאז קיימה דיונים מקצועיים וערכה סיורי עבודה ובדיקות מקיפות בדבר התמודדותה של הרשות המקומית הן בהיבטים כלכליים והן בהיבטים תכנוניים כאשר יש צפי לגידול משמעותי של האוכלוסייה בשנים הקרובות. האוכלוסייה בגני תקווה מונה כיום כ- 24,000 תושבים, זאת בדומה לרשויות האחרונות ששינו מעמדן בשנתיים האחרונות.

שר הפנים והבריאות ח"כ משה ארבל חתם על ההכרזה וברך: "היכולת המיוחדת של העיר ותושביה לחיות יחד, קהילות ושבטים בהרמוניה נפלאה היא תודות למנהיגות שלך ראשת העיר ולעובדי הרשות גם יחד".

ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה אמרה שזה רגע היסטורי שהגיע כתוצאה מעשייה מאומצת לאורך שנים, ובירכה את שר הפנים על ההכרה שלו בגני תקווה כעיר. היא הוסיפה כי "גני תקווה ממשיכה להסתכל לעתיד, המחויבות שלה לחינוך, לקהילה ולייעול השירותים לתושב, תמשיך למשוך משפחות ותושבים חדשים בעשורים הבאים. שינוי המעמד לעיר בעיקר יאפשר לנו לשנות, אך בלי להשתנות - נשמור על איכות החיים  והאופי הקהילתי הייחודי של גני תקווה". 

צילום: איתמר אריאלי