"האוכלוסייה החרדית נמצאת בשבי, אני רוצה שנחזור ליהדות המקורית"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם הבוקר בכנס של מכון הרטמן, ואמר כי אם מדינת ישראל לא תטפל בנתוני ההשתמטות והנתונים הדמוגרפיים, "המדינה פשוט תקרוס כלכלית" | ליברמן האשים: "מנהיגי ש"ס ויהדות התורה הם זיפני היהדות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/05/23 12:16 י באייר התשפג

"האוכלוסייה החרדית נמצאת בשבי, אני רוצה שנחזור ליהדות המקורית"
ליברמן בכנס | , צילום: ללא

הכנס השנתי של המרכז ליהדות ומדינה במכון "שלום הרטמן", שהתקיים היום (ב') עסק בניתוח ההשפעות של הרפורמה במערכת המשפט על סוגיות יהדות ומדינה והעלאתן לסדר היום הציבורי. אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, נשא דברים חריפים בעניין שילוב חרדים בשוק העבודה, ובעניין נבחרי הציבור החרדים, "הם פועלים בניגוד ליהדות".

"זה היה מוסיף לתוצר הלאומי כ-26 מיליארד שקלים נוספים"

ליברמן פתח והתייחס לנושאים המוגעים בחוק הגיוס. "נתוני ההשתמטות, והנתונים הדמוגרפיים הם כאלה שאם לא נטפל בנושאים הללו באופן מיידי, אז המדינה פשוט תקרוס כלכלית ולא תוכל להתקיים כמדינה ציונית", אמר יו"ר ישראל ביתנו, שהציג נתונים לפיהם סך התלמידים מהמגזר החרדי, הערבי והבדואי בכיתות א', מהווים מעל 42%. לדבריו, "בשנת 2028 הם יהיו רוב בקרב תלמידי כיתות א". מספר נוסף בו נגע ליברמן מתייחס לתלמידים בגילי 18-67 שעומד לדבריו על כ- 170 אלף.

"צריך להבין", אמר ליברמן, "לו שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה זהה לשיעור התעסוקה אצל שאר הגברים היהודיים, זה היה מוסיף לתוצר הלאומי כ-26 מיליארד שקלים נוספים". 

"האוכלוסייה החרדית נמצאת בשבי"

ליברמן התייחס לנושא לימודי הליבה ואמר כי "הוא מכיר טענה שאי אפשר להכריח אנשים ללמוד לימודי ליבה או לשרת בצבא או אפילו בשירות האזרחי אם הם לא רוצים. אני לגמרי מסכים עם האמירה הזו. אבל לא חייבים לממן אותם, המדינה לא צריכה לתמוך באותם מוסדות ואותם אנשים שפועלים בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל. אבל אני מאמין בעקרון - עם ישראל ערבים זה לזה".

"מבחינתי האוכלוסייה החרדית נמצאת בשבי, הם פשוט נלקחו כבני ערובה של העסקנים החרדים הציניים שמנצלים אותם, כדי לצבור לעצמם כוח, כסף וכבוד. הם מחזיקים אותם בכוח בעוני ובלי השכלה, כדי שיהיו תלויים באותן קצבאות, תמיכות וגמ"חים שמספקים להם אותם עסקנים וכך ביום הבחירות דורשים מהם לפרוע את החוב ולשים את 'הפתק הנכון' במרכאות. אף אחד לא יכול להכתיב לו איזה פתק לשים בקלפי".

"אני רוצה שנחזור ליהדות המקורית"

יו"ר ישראל האשים אמר כי "מנהיגי ש"ס ויהדות התורה הם זיפני היהדות, הם פועלים בניגוד ליהדות. כשאנו פונים למקורות אנו רואים שכל מנהיגינו הגדולים היו לוחמים וגם נשים היו לוחמות. לכן, אני רוצה להוציא את האוכלוסייה החרדית מהשבי ואני רוצה שנחזור ליהדות המקורית, האמתית ובמקביל נשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית". בסיום דבריו אמר כי "אם חפצי חיים אנחנו זאת ההזדמנות האחרונה לכונן חוקה, הפרדה בין דת ומדינה, חובת לימודי ליבה לכולם ושוויון בנטל".