נתניהו פתח את ישיבת הממשלה עם התחייבות לבן גביר: "זו מהפכה"

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה שעסקה במספר נושאים, כשהזכיר את ימי הזיכרון והעצמאות: "יש לנו מדינה אחת והיא יקרה וחשובה לכל אזרחי ישראל" | במהלך הדברים שאמר, התחייב: "נקים את המשמר הלאומי, כדי להשיב את הביטחון האישי לכל אזרחי ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/04/23 12:13 ט באייר התשפג

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה עם התחייבות לבן גביר: "זו מהפכה"
נתניהו ובן גביר במליאת הכנסת | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ישיבת הממשלה השבועית נפתחה היום (א') בירושלים עם דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדבריו נגע במספר סוגיות, אך פתח בימי הזיכרון והעצמאות שעם ישראל חגג בשבוע שעבר. "ראינו בימים ובטקסים האלה את עם ישראל מתאחד סביב הדברים המקודשים לו, הסמלים הלאומיים שמשותפים לכולנו. יש לנו מדינה אחת והיא יקרה וחשובה לכל אזרחי ישראל". 

"אני משוכנע שאפשר להשיג הסכמות"

מיד לאחר מכן דיבר ראש הממשלה על הרפורמה במערכת המשפט: "יש בינינו גם ויכוח יסודי בעניין הרפורמה המשפטית, אבל אנחנו עושים מאמץ לפתור את הוויכוח הזה בהידברות. ברצון טוב של שני הצדדים, אני משוכנע שאפשר להשיג הסכמות - ואני נותן לכך גיבוי מלא". 

נתניהו הזכיר את תקציב המדינה בו יתעסקו הכנסת והממשלה בכנס הקיץ הקרוב. "לאחר שאישרנו את תקציב המדינה בממשלה, נאשר את התקציב בכנסת. זה תקציב דו-שנתי. התקציב הזה בא יחד עם חוק הסדרים. שניהם יחד יביאו יציבות כלכלית ויזניקו את המשק להישגים חדשים". 

"דווקא בימים של האטה כלכלית ואינפלציה עולמית, דווקא בימים אלה ישראל יכולה וצריכה להסתער קדימה. אנחנו עשינו זאת בקורונה, עשינו את זה בהאטות כלכליות עולמיות קודמות, ונעשה את זה גם הפעם. אנחנו נביא יציבות כלכלית, נרחיב את התחרות, ונכניס רשתות-שיווק בינלאומיות להפחתת מחירים.

"נקים את המשמר הלאומי. זו מהפכה"

נתניהו עבר לנושאים הביטחוניים, ונגע בראש ובראשונה באיום הגרעין האיראני: "בכל העת, כמובן, אנו שומרים על הביטחון. אנחנו לא ניתן לאיראן לכרוך טבעת חנק של טרור סביבנו. אנחנו פועלים בעניין הזה סביב השעון, כל הזמן, גם בימים אלה, ואנחנו נמשיך לפעול הן בהתקפה והן בהגנה נגד התוקפנות של איראן ושל גרורות הטרור שלה". 

בנוסף, נתניהו התחייב: "אנחנו נקים את המשמר הלאומי. זו מהפכה. יחד עם הבאת תקציב של מיליארדי שקלים להוסיף אלפי שוטרים, כל זה כדי להשיב את הביטחון האישי לכל אזרחי ישראל, לרבות בחברה הערבית".