"מה התחביבים שלך?" הרמטכ"ל עונה על שאלות מהשטח

הרצי הלוי פרסם סרטון ייחודי לרגל יום העצמאות, בו ענה על שאלותיהם של חיילים מכל רחבי הארץ: "ההשיג הכי משמעותי של צה"ל הוא שמדינת ישראל קיימת, משגשגת ומתפתחת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/23 17:22 ה באייר התשפג

"מה התחביבים שלך?" הרמטכ"ל עונה על שאלות מהשטח
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

לכבוד יום העצמאות, הרמטכ"ל הרצי הלוי בצעד חריג הזמין את חיילי צה"ל לשאול אותו כל שאלה שירצו, וענה להם בסרטון שעלה לעמוד היוטיוב של צה"ל.  בין השאר שאלו אותו החיילים על התמודדות צה"ל עם המצב בעם, על ההישגים של הצבא ואפילו מהם התחביבים שלו עצמו.

לשאלה הראשונה, מהו לדעתו ההישג הכי גדול של צה"ל, ענה הרמטכ"ל: "ההשיג הכי משמעותי של צה"ל הוא שמדינת ישראל קיימת, משגשגת ומתפתחת" ההישג השני שציין הרמטכ"ל הוא, שלמרות שלא כל אזרחי ישראל משרתים בצבא, "כולם רואים בצה"ל משהו שלהם, בשבילם ועבור ביטחונם". 

"שאירים את המחלוקת בחוץ"

לשאלת אחד הלוחמים מהם התחביבים שלו, ענה הרמטכ"ל: "נעשה הסכם, אני אגיד שלושה תחביבים ואתה תצלם אותי בשלושת התחביבים האלה", וסיפר שהוא אוהב לקרוא ספרים, לטייל עם המשפחה ולעשות ספורט. 

"איך צהל מתמודד עם המצב בחברה הישראלית?" שאל חייל אחר. "יש לנו מודל מיוחד של צבא העם, מה שעובר על החברה הישראלית פוגש בהרבה מאוד מובנים גם את צה"ל", הרמטכ"ל ציין כי האתגר המרכזי הוא עם חיילי המילואים, והדגיש: "צה"ל הוא מקום שמגן על המדינה, כדי שבין היתר תוכל להתקיים כאן מחלוקת שהאויבים שלנו לא מפריעים לה. ברגע שאנחנו במדים משאירים את המחלוקת בחוץ ומגינים על המדינה".