מצטייני הנשיא הרמטכ"ל לבוגרת האולפנה משדרות: "לפעמים, צריך רק דחיפה קטנה"

כמידי שנה, נערך טקס מצטייני הנשיא ל-120 חיילים וחיילות מצטיינים. בנאומו, התייחס הרמטכ"ל הלוי לליאן, בוגרת אולפנה משדרות, שמשתתפת בתוכנית "גשרים" של צה"ל | ליאן: "אחרי ההצלחה שחוויתי, התחזק לי הביטחון"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/04/23 12:25 ה באייר התשפג

הרמטכ"ל לבוגרת האולפנה משדרות: "לפעמים, צריך רק דחיפה קטנה"
הרמטכ"ל הלוי וליאן, צילום: דובר צה"ל

טקס מצטייני הנשיא: כמידי שנה, נערך בבוקר יום העצמאות טקס מצטייני הנשיא בו לוקחים חלק 120 חיילים וחיילות מצטיינים. השנה, אחת מהחיילות שנבחרו למעמד המרגש היא ליאן, המשרתת בתוכנית "גשרים" שמפעיל צה"ל. הרמטכ"ל, הרצי הלוי, התייחס בדבריו לתוכנית ואמר: "יחד עם משדרי הממשלה, הרשויות המקומיות וארגוני החברה האזרחית, חיילי צה"ל ומפקדיו שותפים במגוון תוכניות לחיזוק הפריפריה ולתרומה לקהילה, בשילוב בעלי מוגבלויות ותרומתם הייחודית, בעידוד לשירות משמעותי בלחימה, בטיפוח רבבות תלמידים במהלך לימודיהם ובגיוסם למקצועות הטכנולוגיה והסייבר הצבאיים של אלפי בוגרי תיכון, מקריית שמונה ועד אילת".

"אחרי ההצלחה שחוויתי, התחזק לי הביטחון בעצמי"

"לפעמים, צריך רק דחיפה קטנה כדי לחבר את המוטיבציה מבפנים עם הזדמנות מבחוץ כדי להצליח, ובגדול" אמר הלוי, "ליאן, תלמידת אולפנה משדרות שמשתתפת באחת התוכניות האלה, העידה על עצמה: 'לפני שנה, כשרק הצטרפתי לתוכנית, לא ידעתי לפתוח מחשב ופחדתי שלא אצליח לסיים אותה. השנה, אחרי ההצלחה שחוויתי, התחזק לי הביטחון בעצמי ואני יודעת שאני מסוגלת לעשות כל מה שאני רוצה', כמו ליאן, יש היום קרוב לעשרים וחמישה אלף תלמידות ותלמידים שצה"ל פוגש בכל התוכניות. עד שנת השבעים ושבע לעצמאותנו, כבר נגיע למאה אלף משתתפים בתכנית, זהו שינוי לאומי".

הרמטכ"ל הלוי וליאן

הרמטכ"ל הלוי וליאן צילום: דובר צה"ל

תוכנית "גשרים" מובלת על ידי יחידה 8200 באגף המודיעין וחיל החינוך

תכנית "גשרים" מובלת על ידי יחידה 8200 באגף המודיעין וחיל החינוך באגף כוח האדם, בשיתוף עם המרכז לחינוך סייבר, קרן רש"י והרשויות המקומיות. מטרת תכנית "גשרים" היא להעניק הזדמנות שווה לתלמידי הפריפריה, להגדיל עבורם את אפשרות הבחירה, ולהקנות להם מיומנויות שיסייעו להם להשתלב במקצועות הצמיחה במשק הישראלי ובשוק העבודה בעידן הדיגטלי. הלימודים בגשרים מעניקים ללומדים בה גם כלים שיסייעו להם בשירותם הצבאי ובתפקידי ליבה בצה"ל.

הרצי הלוי

הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

התכנית משולבת במערכת השעות של בתי הספר ברשויות השונות לכיתות ז׳-ט׳, ואת שיעוריה מעבירות מש"קיות הו"ד מטעם חיל החינוך והנוער. במסגרת השיעורים התלמידים לומדים ומתנסים בתכנים טכנולוגיים מעולמות התכנות, הסייבר, הקוד ופיתוח אפליקציות תוך כדי למידה עצמאית חוויתית. התכנית שמה דגש מרכזי על חיזוק תחושת המסוגלות וההצלחה של התלמידים, כנדבך משמעותי ביכולת הלמידה ועקומת השיפור שלהם. כיום 35 רשויות וכ-20 אלף תלמידים שלוקחים חלק בתוכנית "גשרים".