הרצוג בטקס הממלכתי לחללי פעולות האיבה: "הרשימה ארוכה מדי"

בשעה זו נערך הטקס הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל.אביו של תומר מורד שנרצח בפיגוע בדיזנגוף אמר קדיש. הרצוג: "מבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות" | בעת נאום נתניהו: מפגין הניף דגל, חלק מהקהל מחה כפיים לראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 14:08 ד באייר התשפג

הרצוג בטקס הממלכתי לחללי פעולות האיבה: "הרשימה ארוכה מדי"
נשיא המדינה וראש הממשלה בטקס, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הטקס הממלכתי לחללי פעולות האיבה: בשעה זו, נערך בהר הרצל, הטקס הממלכתי לחללי פעולות האיבה. בטקס לוקחים חלק ראש הממשלה, נשיא המדינה, נשיאת בית המשפט העליון ומשפחות שכולות. באמירת הקדיש התכבד בני מורד, אביו של תומר מורד ז"ל שנרצח בפיגוע הקשה בבר ה"אילקה בר" ברחוב דיזינגוף בתל אביב.

צפו בשידור הישיר:

https://www.youtube.com/watch?v=ndEQ31NFKvM

נתניהו בטקס הזיכרון

נתניהו בטקס הזיכרון צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"שוב, כמו בכל שנה, אנו נפגשים כאן"

הנשיא הרצוג נאם בטקס ואמר: "שוב, כמו בכל שנה, אנו נפגשים כאן. והשנה, אני פונה מכאן לכלל הציבור בישראל, כפי שפניתי בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם, וכפי שפניתי אמש בטקס הממלכתי בכותל, ומבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות, נסיר את המחיצות, נתעטף בכאב ובגעגוע, ונתייחד עם זכרם של אהוביכם - אהובינו".

 

"אחים בכאב, ביגון, וגם בשמחה"

לאחר הרצוג נאם בטקס הממלכתי ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך נאומו של נתניהו אחד המשתתפים בקהל הניף דגל ישראל ונרשמו עימותים בקהל. בסוף הנאום המשתתפים מחאו כפיים לראש הממשלה.

"מכובדיי, אחיי ואחיותיי, משפחות יקרות, זוהי הפעם השנייה בתוך שבוע שבה אני נמצא איתכן, כאן בהר הרצל, במקום הזה, כדי לחלוק את הכבוד הראוי לנפגעי פעולות האיבה", פתח ואמר נתניהו. נתניהו דיבר על הנרצחים בפיגועים הקשים בחודשים האחרונים, היניהם האחים הלל ויגל יניב, יעקב ואשר פלאי ורינה ומאיה די, וסיפר כי הוסיף את תמונותיהם למשרדו.

"אתמול ביקרה משלחת של חברי קונגרס אמריקאים ושאלו אותי על התגובות על הקיצוניות האלימות, מעגל האלימות. והבאתי את התמונה על שני הילדים הקטנים של אושי ויעקב. והייתה תמונה נוספת - בשעות שהמרצחים האלה רצחו את הילדים הטהורים הללו, צוות הצלה שלנו מוציא ילד טורקי מהריסות ברעש בטורקיה. הנה כל ההבדל".

ראש הממשלה חיזק את המשפחות השכולות: "משפחות יקרות, החיבוק האוהב של העם עוטף אתכן, בערבות הדדית שהיא יסוד קיומנו. כולנו אחים. אחים בכאב, ביגון, וגם בשמחה" וסיים את דבריו: "יהיה זכרם ברוך".