במהלך מירוץ למען הנופלים: פיגוע ירי בצומת המשטרה הבריטית

פיגוע ירי מרכב חולף סמוך לצומת המשטרה הבריטית בבנימין: צוותי ההצלה מטפלים בגבר בן 28 עם פציעה קלה בידו | כוחות הביטחון מבצעים סריקות אחר המחבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 09:44 ד באייר התשפג

במהלך מירוץ למען הנופלים: פיגוע ירי בצומת המשטרה הבריטית
צומת במשטרה הבריטית ואדי חרמיה, צילום: הא בהא טליה, ויקיפדיה, CC BY-SA 4.0

בשעה 09:34 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פצוע מירי, ככל הנראה מרכב חולף בכביש 60 סמוך לצומת המשטרה הבריטית. מדובר במחבל שפתח בירי לעבר קבוצת רצים במהלך ריצה לזכר הנופלים, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק גבר בן 28 במצב בינוני עם פציעה מירי ביד.

"צעקו לי שיש פיגוע ירי"

חובש בכיר במד"א שאול מלכה שהיה במקום בזמן הארוע סיפר, "הייתי במקום עם האמבולנס באבטחה רפואית לקראת טקס יום הזיכרון וצעקו לי שיש פיגוע ירי, מייד נגשתי למקום וראיתי גבר כבן 28 יושב בתוך רכב כשהוא פצוע ומדמם מהיד", עוד אמר כי, "סיפרו לי שבזמן ריצה ירו עליו ונהגת רכב שחלפה במקום עצרה והכניסה אותו למושב האחורי ברכב, הוא היה בהכרה מלאה עם פצע ירי ביד, העלתי אותו לאמבולנס ופיניתי תוך טיפול לחבירה עם הניידת טיפול נמרץ שלנו."

במקום הפיגוע- אמור להתקיים טקס יום הזיכרון

כרגע מתקיימות סריקות נרחבות ומרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע, וכוחות צה"ל פורסים מחסומים במרחב. הפיגוע התרחש עשרים דקות לפני תחילת טקס יום הזיכרון של מועצת בנימין, שאמור להתקיים בצומת המשטרה הבריטית. ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר כי, "שום טרור לא יעצור אותנו. הטקס יתחיל כרגיל. ההתיישבות ממשיכה בדרכה הגיבורה והציונית לגאולת הארץ. באוייב יש להילחם עד חרמה".