טקס "שירים לזכרם" בכנסת

טקס "שרים לזכרם" מתקיים בשעה זו בכנסת במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, משפחות שכולות ונכבדים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 21:14 ג באייר התשפג

טקס "שירים לזכרם" בכנסת
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מתייחדים עם הנופלים: אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נפתחו הערב (ב') עם צפירת דומיה בת דקה שנשמעה בשעה 20:00. בטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, המשפחות השכולות ונכבדים נוספים. בשעה זו מתקיים טקס "שירים לזכרם" בטרקלין שאגאל בכנסת.

שידור ישיר מהכנסת:

הטקס מתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה, נשיאת בית-המשפט העליון השופטת אסתר חיות, שר הביטחון יואב גלנט, שר העבודה יואב בן צור, השר לביטחון פנים איתמר בן גביר, הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי, נציב הכבאות הראשי רב-טפסר אייל כספי וראש השב"כ רונן בר.

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הנשיא הרצוג בטקס הזיכרון הממלכתי: "מחיר המחלוקת הפנימית כבד מאד"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס בנאומו בטקס הזיכרון הממלכתי לקיטוב בחברה הישראלית. "השנה, יותר מאי פעם, הקול קורא לנו, בלב הדומיה הזועקת: כולנו – יחד. קורבנם לא היה לשווא, ולעולם לא יהיה לשווא. אני פונה אליכם – אחיי ואחיותיי אזרחיות ואזרחי ישראל, ברגע הקדוש הזה, מכאן - מכותל הגעגועים והדמעות, ממנו לא זזה שכינה מעולם; ומבקש שנתאבל ביגוננו – יחד. שנניח לגעגוע לעטוף אותנו – יחד. שניתן לקול כאבנו המשותף, להישמע ברמה ביום הזיכרון הזה כשהוא נקי ממחלוקות. כשאנו בוכים על בנינו ובנותינו. כשאנו ממאנים להינחם. כי אינם".

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

 הנשיא הרצוג אמר כי הצפירה של השנה מהווה קריאת השכמה לכל החברה הישראלית. "הצפירה השנה, קריאת הצופן הישראלית כל כך, היא קריאת השכמה לכולנו. מחיר המחלוקת הפנימית כבד, כבד מאד. במקום הקדוש הזה, בו נשבעים להגנת המולדת רבים מחיילינו, זה הזמן לשוב ולהתחייב: יש לנו צבא אחד ומדינה אחת. צה"ל ומשרתיו מוכרחים להישאר מחוץ לכל מחלוקת. כולנו, מכל גווני העם, חייבים למצוא את המאחה והמאחד בינינו. ולא רק בבתי העלמין. לבסס את ברית החיים, להתחייב לאחדות ישראל, לנצח ישראל, למדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. חלקה תשע וכל בתי העלמין הצבאיים משקפים לנו היטב כי גיבורינו הנופלים לאורך השנים, יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים וצ'רקסים, נשים וגברים, עולים וותיקים, מכל רחבי הארץ, מכל האמונות, הדעות ותפיסות העולם, מסרו את נפשם מתוך דבקות בהכרח הקיומי העמוק - לבנות יחד, בשותפות, עוד ועוד קומות בביתנו הישראלי. עלינו לעשות הכול, הכול!, כדי לשמור על הבית המשותף הזה. להתווכח ולחלוק, כמו תמיד, עם כל הלהט והנשמה, אבל לאהוב כאחיות ואחים, כי עם אחד אנחנו".