לאחר חמישה שבועות: נמצאה גופתו של ניר דקל מאסון העגורן

חמישה שבועות לאחר אסון העגורן, הגיעו לסיומן החיפושים אחר ניר דקל שנעדר מאז האסון. היום בשעות הצהריים, הצליחו הכוחות לאתר גופת אדם לכודה בין ההריסות. חברת החשמל: "מבכה את מותו של ניר דקל ומתאבלת יחד עם משפחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 15:10 ג באייר התשפג

לאחר חמישה שבועות: נמצאה גופתו של ניר דקל מאסון העגורן
זירת האסון , צילום: דוברות המשטרה

אסון העגורן: כ-5 שבועות מאז אסון העגורן בנמל אשקלון והיעדרותו של עובד חברת החשמל ניר דקל, הצליחו לפני זמן קצר כוחות החיפוש והחילוץ, לאתר גופת אדם בין ההריסות בעומק הים. מאמצי החיפוש הנרחבים והמורכבים, החלו בתאריך ה 13.3.23, עם קרות האסון בו קרס העגורן לעומק הים, והם נמשכו תחת פיקודו של סנ"צ מאיר חכמון, מפקד תחנת אשקלון לאורך השבועות האחרונים.

צפו בזירת האסון:

זירת אסון העגורן צילום: דוברות המשטרה

שיתוף עם בני המשפחה, חברת החשמל, צה''ל, מד"א, כב"ה

כחלק ממאמצי החיפוש, קיים מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, מספר הערכות מצב בשיתוף עם בני המשפחה, חברת החשמל, צה''ל, מד"א, כב"ה וגופים אזרחיים, במטרה להביא לארץ את מיטב הכלים והאמצעים, בעלי יכולת לעבוד בתנאי הים הקשים והמורכבים על מנת לאתר את הנעדר, שלפי הנחת עבודה נלכד בין ההריסות. היום בשעות הצהריים, בזמן המשך פעולות החיפוש, הצליחו הכוחות לאתר גופת אדם שבשלב זה עודנה לכודה בין ההריסות, ונמשכים המאמצים לחלצה.

ניר דקל, נמשכים החיפושים

ניר דקל, גופתו נמצאה לאחר חמישה שבועות. צילום: באדיבות המשפחה

מפקד תחנת אשקלון, סנ"צ מאיר חכמון: "מיום החיפושים הראשון, הגדרנו באופן ברור שאנחנו, יחד עם חברת החשמל וכלל גופי ההצלה, נעשה כל שביכולתנו ולא נעצור, עד לאיתור אחרון הנעדרים באסון הקשה והטרגי הזה. לאחר מספר שבועות של חיפושים אינטנסיביים, ובהירתמות יוצאת דופן גם של גופים אזרחיים, הצלחנו לאתר גופת אדם כשהיא לכודה בין ההריסות, ואנחנו עושים את כל המאמצים לחלצה בהקדם האפשרי, על מנת שנוכל לסיים את מלאכת הזיהוי הסופית".

קריסת העגורן באשקלון

קריסת העגורן באשקלון צילום: כבאות והצלה ארצי

"חברת החשמל, על כל עובדיה מבכה את מותו של ניר דקל"

מחברת החשמל נמסר: "המאמצים האינטנסיביים של חברת החשמל לאיתורו של ניר דקל, עובד החברה שנעדר מאז קריסת העגורן במזח תחנת הכוח רוטנברג, ב- 13 במרץ, הופעלו במלא, כאשר מזג האוויר ותנאי הים איפשרו זאת. בצהריי היום, אותרה  כנראה גופתו של ניר דקל מתחת להריסות העגורן שקרס למים. חברת החשמל, על כל עובדיה מבכה את מותו של ניר דקל ומתאבלת יחד עם משפחתו".