חשש לפגיעה דרמטית בכשרות: עובדי הרבנות מאיימים בסכסוך עבודה

עובדי הרבנות הראשית שלחו מכתב בו התריעו כי הם לקראת פתיחה בסכסוך עבודה: "לא נותרה ברירה אלא לפנות להסתדרות" | חשש מפני פגיעה ישירה בשירותי הכשרות בארץ: "אירוע דרמטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 18:06 ב באייר התשפג

חשש לפגיעה דרמטית בכשרות: עובדי הרבנות מאיימים בסכסוך עבודה
צילום: פלאש 90

ממכתב שנשלח היום (א'), עולה כי עובדי הרבנות הראשית בדרך להכרזה על סכסוך עבודה. במכתב שמוען למנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, ושעותק ממנו נשלח גם להסתדרות ולעובדים, הודיע יו"ר ועד העובדים ברבנות כי בתכניתם להגיש בקשה לסכסוך עבודה. החשש: שיבושים בשירותי הכשרות, עם השלכות ישירות על הציבור.

"לא נותרה ברירה אלא לפנות להסתדרות"

במכתב שנשלח על ידי יושב ראש וועד עובדי הרבנות הראשית ליאור כהן, פורטו הנקודות בגינן עובדי הרבנות מעוניינים להכריז על סכסוך, ונכתב כי: "אי לכך, מכוון שלכאורה בהחלטות אלו ואי מתן מענה לעובדים יש כדי פגיעה והרעת תנאים בזכויות העובדים הריני להודיעכם כי לא נותרה ברירה אלא לפנות להסתדרות ע"מ להכריז סכסוך עבודה". 

מקרר הקפואים, אילוסטרציה

חשש לפגיעה בשירותי הכשרות, אילוסטרציה צילום: shutterstock

"אירוע דרמטי עם השלכות יומיומיות"

במידה ותוגש הבקשה, שאלת שיתוף הפעולה של משגיחי הכשרות עדיין תלויה באוויר, ובמידה ואכן ישתפו - זה יכול לגרום לשיבושים רבים בשירותי הכשרות. הדבר עלול לפגוע בין השאר באכיפה בכשרות ברחבי הארץ, ולהוביל לכך שיבואנים לא יקבלו אישורי כשרות על מוצרים, ביניהם גם על ייבוא מוצרי הבשר, דבר שיגרור מחסור ברשתות השיווק ואולי גם עליית מחירים.

ארגונים שונים העוסקים בנושא הכשרות מנסים לפעול מאחורי הקלעים בכדי לטפל בנושא, שלדברי גורמים מתוך הארגון, יכול להוביל להשלכות בעייתיות ביותר, כשהחשש המרכזי הוא שלא יהיה ראש אגף כשרות וראש אגף שחיטת חול - מה שיכול לגרום להשלכות דרמטיות.