זיכרון ושיר הנציג הדרוזי בירך את תלמידות האולפנה: "אשרי העם שאתן בנותיו"

זו השנה השמינית בה מתקיים פרויקט זיכרון ושיר של האולפנה, בו התלמידות נחשפות לסיפור חייהם של הנופלים לצד שירים שנכתבו עליהם ויצירות שהן עצמן כתבו עליהם. חכ"ל שכיב שנאן שהגיע לחזות פרויקט על בנו כמיל ברך: "אשרי העם שאתן בנותיו, אשרי העם שאתן אימהותיו לעתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 17:06 ב באייר התשפג

הנציג הדרוזי בירך את תלמידות האולפנה: "אשרי העם שאתן בנותיו"
צילום: דוברות

כמדי שנה תלמידות אולפנת בני עקיבא צפירה מקיימות טקס זיכרון ייחודי לחללי מערכות ישראל. הטקס שהתקיים היום (א') הוא שיאו של פרויקט זיכרון ושיר, שהוא חלק מלימודי מגמת ספרות באולפנה, וזו שנתו השמינית של הפרויקט. לאורך שבועות רבים כל תלמידה כותבת עבודה על אחד הנופלים, לומדת אותו ומחברת עבודה לזכרו הכוללת גם שיר שנכתב לזכרו שנכתב על ידי אחרים או על ידי התלמידות עצמן.

פרויקט הנצחה זה מתקיים בהובלתה של מירי זנודה העומדת בראש מגמת ספרות באולפנה. היום כל תלמידה הקימה פינת זיכרון לזכרו של הנופל עליו חיברה עבודה, והציגה אותו למשפחתו. בין המשפחות שהשתתפו השנה נמנים משפחתם של: יוסי אברהמי, כמיל שנאן, מאור ג'אן, יעל כפיר, יהודה גואטה, עמרם בשארי, ישראל מעטוף, ארז שגיא, רועי פלס, ישראל מעטוף, איתמר אלחרר, חיים שאומן, עוז צמח, צביקה זימן ויהודה חן ציון זכרם לברכה.

חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן, אביו של כמיל, התייחס לפרויקט ההנצחה של בנות האולפנה בהתרגשות, "אני נכדו של האב השכול הדרוזי הראשון, הוא איבד את בנו, דודי, רק בגלל שהלך לקנות בשוק של יהודים. אנחנו אנשים מאמינים והשותפות שלנו של יהודים ודרוזים בישראל היא לא בחירה אופורטוניזם אלא של שותפות של חיים משותפים והגנה על המדינה". עוד הוסיף ואמר כי "מדינת ישראל היא המקום הטוב בעולם להיות בו יהודי וגם להיות בו דרוזי". 

צילום: דוברות

"אני פונה אל תלמידות האולפנה, אשרי העם שאתן בנותיו אבל עוד יותר, אשרי העם שאתן אימהותיו לעתיד" ברך שנאן. "הערכים והתרבות שאתן מקבלות באולפנה זה לא מובן מאליו", ופנה גם אל המורה מירי העומדת בראש הפרויקט, "אני מודה לך שבחרת בנו ונתת לנו את הזכות להיות פה, ועל השותפות האמיתית. לא הכרתי אותך, אבל הרגשתי בלב שיש לי עוד אחות".

הרב אמיר אדרעי ראש האולפנה: "עבור המשפחות השכולות כל יום הוא יום הזיכרון, אך עבורנו המטרה היא לזכור אילו ערכים היו בכל אחד מהחללים. לא סתם שמם הוא חללים, כי הם השאירו לנו חלל ותפקידנו הוא למלא אותם".