בקשה חדשה של המדינה מבג"צ: למחוק את העתירה נגד פינוי חאן אל אחמר

בנימוק המדינה לבקשה למחוק את העתירה נגד המאחז הבדואי הלא חוקי, נכתב כי פינויו בתקופה הנוכחית עלול להביא להשלכות מדיניות, בין-לאומיות וביטחוניות | רגבים: "אם אכן זו תהיה תשובת המדינה, "הרי שלממשלה זו אין זכות קיום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 10:52 ב באייר התשפג

בקשה חדשה של המדינה מבג"צ: למחוק את העתירה נגד פינוי חאן אל אחמר
חאן אל אחמר, פברואר 2023 | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת פברואר ביקשה המדינה מבג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הבדואי הלא חוקי, חאן אל אחמר. הבוקר (א') נראה כי המדינה תבקש מבג"צ בהמשך היום למחוק את העתירה לפינוי המאחז.

המדינה תנמק את בקשתה בכך שמתנהלים מגעים מדיניים למציאת פשרה וחלופה לתושבי המקום, כפי שכבר הוצע בעבר. בנוסף, ייטען כי פינוי המאחז בתקופה הנוכחית והמתוחה של האזור, עלול להביא להשלכות מדיניות, בין-לאומיות וביטחוניות.

"לממשלה זו אין זכות קיום"

בתנועת "רגבים" שפועלת בנושא שנים ארוכות, אומרים הבוקר כי אם אכן זו תהיה תשובת המדינה, "הרי שלממשלה זו אין זכות קיום. נכון לרגע זה, ארבעה חודשים לאחר הקמת הממשלה, נראה כי המדיניות היחידה שהממשלה הזו מקדמת היא מדיניות שמאל: אין רפורמה משפטית, אין מענה ציוני לגל הטרור, אין משילות בנגב, אין עצירת השתלטות עוינת על שטחי C, ואין פינוי חאן אל אחמר". 

"מאידך, מקרה חאן אל אחמר, הוא מבחן הסבירות המשתקף במלוא תפארתו מול בג"צ. במקרים אחרים, כדוגמת נתיב האבות, מגרון, עמונה ובית אל, בהם המדינה ביקשה לדחות את העתירה שכן מדובר בעניין מדיני, בג"צ הורה למדינה לאכוף את החוק בניגוד לרצונה". לסיום שאלו ברגבים: "האם בג"צ יגלה עקביות ויושרה גם במקרה חאן אל אחמר?".

שאלנו את סמוטריץ' למה הממשלה לא פינתה את חאן אל אחמר - כך הוא השיב בחודש פברואר