"חילול הקודש" בוגי יעלון על הגעת שרים לבתי העלמין הצבאיים: "השנה זה משהו מטורלל"

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר אומר כי "בימים כתיקונם" תפקיד הממשלה לשלוח נציגים לבתי העלמין הצבאיים, אלא שהשנה זה שונה | בנוסף הוא מאשים את ראש הממשלה: "בעצמו מתעמת עם המדינה שמאשימה אותו, אולי משם שורש הבעיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/04/23 09:34 ב באייר התשפג

בוגי יעלון על הגעת שרים לבתי העלמין הצבאיים: "השנה זה משהו מטורלל"
משה בוגי יעלון | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ביום שלישי יערכו בבתי העלמין הצבאיים ואליהם יגיעו שרי הממשלה, על פי חלוקה של מזכירות הממשלה, אותה פרסמנו בשבוע שעבר. משה בוגי יעלון התייחס הבוקר (א') למחלוקת סביב הגעת שרים מהממשלה הנוכחית לטקסים בבתי העלמין הצבאיים. 

"זה התרסה, זה חילול הקודש"

"לצערי גם ביום הזיכרון הזה יש כוונה לחלל את בתי הקברות, ובוודאי לפגוע במשפחות השכולות", אמר יעלון ב"כאן רשת ב". "כששולחים לבית הקברות לא רק משתמטים אלא מישהו שהורשע שמונה פעמים על ידי מדינת ישראל גם בתמיכה בטרור, גם בגזענות, גם תקיפה של שוטרים - זה התרסה, זה חילול הקודש". 

על כך שיש משפחות שרוצות את הגעת השרים לבתי העלמין, אמר: "בימים כתיקונם חובתה של ממשלה לשלוח נציגים לבתי העלמין כי הרי הממשלה היא זו ששולחת את החיילים להילחם, אלה שגם לא חזרו משדה הקרב".

"יש פה ראש הממשלה שגם הוא בעצמו מתעמת עם המדינה"

יעלון המשיך והסביר כי יום הזיכרון שונה השנה: "השנה זה משהו מטורלל, השנה זה משהו מטורלל", אמר פעמיים, "השנה זה לא ימים כתיקונם. הרבה מהמשפחות מותקפות. מה זה להגדיר לוחמים כ-'אנרכיסטים', 'טרוריסטים' 'שמאלני בוגד' וכן הלאה? כמו שאנחנו שומעים מתוך הממשלה, אז נהיה צבועים ונתעלם מזה? 

"אני חושב שמי שמדבר על לשמור על הממלכתיות, צריך להפנות אצבע מאשימה למי שאחראי לזה. יש פה ראש הממשלה שגם הוא בעצמו מתעמת עם המדינה שמאשימה אותו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. אולי משם שורש הבעיה. הוא בנה קואליציה הזויה כדי להרוס את בג"צ ולהימלט מספסל הנאשמים".