"לא נראה תמונה חלילה של שוטר מוציא משפחה שכולה מטקס"

דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי, מבהיר כי בכל מצב שוטרים לא יוציאו משפחות שכולות מטקסים בבתי העלמין: "ננהג במסגרת החוק. אנחנו נהיה בכל מקום כדי לשמור על הסדר הציבורי ולשמור על ביטחונם של האנשים שמשתתפים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/04/23 08:25 ב באייר התשפג

"לא נראה תמונה חלילה של שוטר מוציא משפחה שכולה מטקס"
הר הרצל, השבוע | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחאות נגד הרפורמה המשפטית עלולות לזלוג גם לטקסי הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהמשך השבוע. ברקע הקריאות הרבות להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבתי העלמין, דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי, התייחס לעבודת המשטרה בימים המתוחים הללו.  

"אנחנו כמשטרה ננהג במסגרת החוק"

בתחילת דבריו בנושא, אמר לוי בריאיון שנערך עמו ברדיו 103FM: "כמובן משטרת ישראל תהיה בכל מקום. אגב לא רק שוטרים שיהיו בטקסים עצמם, אלא גם אנשי אגף התנועה של המשטרה שיהיו בהרבה מאוד מקומות כדי לאפשר למשפחות השכולות, לעם ישראל, לציבור, לנבחרי הציבור, לכל מי שצריך להגיע לטקסים - להגיע בבטחה על הצירים".

עוד אמר: "אנחנו כמשטרה ננהג במסגרת החוק. אנחנו נהיה בכל מקום כדי לשמור על הסדר הציבורי ולשמור על ביטחונם של האנשים שמשתתפים".

אלי לוי. הדובר החדש

דובר המשטרה אלי לוי | צילום: דוברות המשטרה

"לא נראה שום תמונה חלילה של שוטר מוציא משפחה שכולה"

לשאלה מה יקרה אם בני משפחה יתפרצו בעקבות נאום של נבחר ציבור, השיב לוי: "אנחנו עדיין בדיונים בעניין הזה. צריך לומר שיש גם מאבטחים אזרחיים וגם להם יש סמכויות שונות. אני מאמין שהיום יסגר הנושא הזה של מה הסמכות של המאבטח באירועים".

דובר המשטרה הדגיש כי השוטרים לא יוציאו אף משפחה שכולה. "גם אני בן למשפחה שכולה. על דבר אחד אתם תסכימו איתי, זה יום קדוש, גם יום הזיכרון וגם יום העצמאות, ואני חושב שצריך להשאיר הכול בחוץ. אבל ברגע שיש התפרצות מתוך הלב, כמובן שאנחנו נהיה שם בכל מקום כדי מצד אחד לאפשר את המשכו של הטקס, אבל מצד שני, אנחנו לא נראה שום תמונה חלילה של שוטר מוציא משפחה שכולה מטקס כזה או אחר".