מיקי זוהר טוען: זו הסיבה שנתניהו לא ספד ליהונתן גפן

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, טוען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו לא ספד ליהונתן גפן לאחר שהאחרון פגע בו: "הוא אמר אמירה קשה מאוד שפגעה אישית בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/23 22:45 א באייר התשפג

מיקי זוהר טוען: זו הסיבה שנתניהו לא ספד ליהונתן גפן
מיקי זוהר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

המשורר, הסופר והסאטיריקן יהונתן גפן שנפטר ביום רביעי האחרון, הובא אתמול (ו') למנוחות במושב ילדותו בנהלל. עם פטירתו, הוציאו זמרים, אנשי ציבור ופוליטיקאים הודעות הספד לזכרו. מי שלא פרסם הודעת הספד, הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בראיון ל"פגוש את העיתונות" הערב טען שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, כי הסיבה לכך כי גפן פגע בעבר בנתניהו.

"הוא אמר אמירה קשה מאוד שפגעה אישית בו"

בראיון נשאל השר זוהר מדוע ראש הממשלה לא ספד לגפן. "אני חושב שאני יכול להניח מה הסיבה שנתניהו לא הספיד מיד. אני חושב שהוא אמר אמירה קשה מאוד שפגעה אישית בנתניהו. אני אישית לא הסכמתי עם דעותיו אבל אני שר התרבות והספורט ואמון על עולם התרבות. נראה לי שמבחינת תפקידי היה עליי לתאר את הדברים שתרם לעולם התרבות בישראל, והוא עשה עבורו המון", טען זוהר. 

הלוויית יהונתן גפן

הלוויית יהונתן גפן צילום: Shir Torem/Flash90

האמירה המדוברת נאמרה בתכנית הסאטירה: "משחק מכור", במהלך בחירות 2006 בהן התמודד נתניהו לראשות הממשלה. בתכנית אמר יהונתן גפן כשהוא יושב לצד גורי אלפי: "ביבי נתניהו, האח הלא נכון שנשאר בחיים".

יהונתן גפן הובא למנוחות: "היית הגיבור שלי והאהבה הכי עצובה שלי"

כאמור, אתמול נערכה הלוויתו של יהונתן גפן. הזמר הויוצר, אביב גפן, בנו של יהונתן, ספד לו בהלוויה. "המוות הוא דף רק, הוא סתם דף דוהה שמצהיב ונקרע. היו הרבה שדים שעמדו בנינו, אבל היית הגיבור שלי וגם האהבה הכי עצובה שלי", אמר אביב.

המשפחות השכולות לא רצו שיופיע ביד לבנים יהונתן גפן

המשפחות השכולות לא רצו שיופיע ביד לבנים יהונתן גפן צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שירה גפן, בתו של יהונתן גפן, סיפרה: "שם הספר שכתבת נקרא 'תודה לכם, הייתם קהל נפלא', אחרי שאומרים את זה, בדרך כלל יורדים מהבמה", עוד הוסיפה: "בחודש האחרון כבר לא הייתה לך סבלנות, ביקשת שנסגור ונשלח להגהה. רבתי איתך ואמרתי שיש עוד עבודה ולאן אתה ממהר, שנמשיך לשבת בחצר ביחד עם כל החתולים ונשתה פטל ונתקן שירים, אבל אמרת שאתה עייף אך לא הנחתי לך כי אולי ידעתי שברגע שתושלם העבודה אתה תלך".