יהונתן גפן הובא למנוחות: "היית הגיבור שלי והאהבה הכי עצובה שלי"

הלווייתו של המשורר והיוצר יהונתן גפן בנהלל נוכחים מאות אנשים, בנו אביב ספד: "היית הגיבור שלי וגם האהבה הכי עצובה שלי" | בין הנוכחים: הנשיא לשעבר רובי ריבלין, יו"ר הקואליציה יאיר לפיד והזמר דויד ברוזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/23 11:42 ל בניסן התשפג

יהונתן גפן הובא למנוחות: "היית הגיבור שלי והאהבה הכי עצובה שלי"
הלוויית יהונתן גפן, צילום: Shir Torem/Flash90

המשורר, הסופר והסאטיריקן יהונתן גפן שנפטר שלשום, הובא היום (ו') למנוחות במושב ילדותו בנהלל, שבוע אחרי שהסופר מאיר שלו ז"ל גם הוא בבית קברות זה. במסע הלוויה נוכחים מאות אנשים. אביב גפן, בנו של יהונתן גפן, ספד לו: "המוות הוא דף רק, הוא סתם דף דוהה שמצהיב ונקרע. היו הרבה שדים שעמדו בנינו, אבל היית הגיבור שלי וגם האהבה הכי עצובה שלי".

"אולי ידעתי שברגע שתושלם העבודה אתה תלך"

שירה גפן, בתו של יהונתן גפן, סיפרה: "שם הספר שכתבת נקרא 'תודה לכם, הייתם קהל נפלא', אחרי שאומרים את זה, בדרך כלל יורדים מהבמה", עוד הוסיפה: "בחודש האחרון כבר לא הייתה לך סבלנות, ביקשת שנסגור ונשלח להגהה. רבתי איתך ואמרתי שיש עוד עבודה ולאן אתה ממהר, שנמשיך לשבת בחצר ביחד עם כל החתולים ונשתה פטל ונתקן שירים, אבל אמרת שאתה עייף אך לא הנחתי לך כי אולי ידעתי שברגע שתושלם העבודה אתה תלך".

זוהר בצר, אחותו של גפן, ספדה: "צר לי עלייך אחי יהונתן. היינו ארבעה, נותרנו שתיים. מאז ומתמיד יהונתן היה האח הגדול, זה שמותר לו. ואם לא מותר לו, הוא החליט שכן. הוא התפרנס כל חייו מכישרונו הנדיר, המילים".

הלוויית יהונתן גפן

הלוויית יהונתן גפן צילום: Shir Torem/Flash90

בין הנוכחים: יאיר לפיד ורובי ריבלין

בין הנוכחים בלווייה חברו הטוב של גפן, ומי שהכיר בינו לבין אשתו השניה, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, הנשיא לשעבר ראובן ריבלין, הזמרת וחברתו הקרובה דפנה ארמני והזמר דוד ברוזה, שאמר כי ישיר לזכרו של יהונתן את השיר: "אם יבוא המוות".  גם רינה, אלמנתו של הסופר מאיר שלו, שאך סיימה לשבת שבעה על בעלה, הגיעה ללווייה.

הלוויית יהונתן גפן

הלוויית יהונתן גפן צילום: Shir Torem/Flash90

"אני חשוב שהייתה לי הזכות לשמח אחרים"

יהונתן גפן הלך לעולמו שלשום בגיל 76, והותיר אחריו שלושה ילדים - הזמר והמוזיקאי אביב גפן, הבמאית והסופרת שירה גפן ונטשה גפן. גפן כתב במהלך חייו שירים רבים, שהפכו לנכסי צאן ברזל בפסקול הישראלי, ביניהם: "אבשלום", "הנסיך הקטן" , וכן עשרות שירי ילדים כדוגמת "ריח של שוקולד" ו-"הילדה הכי יפה בגן", בראיון עבר ליואב קוטנר אמר גפן: "אני חשוב שהייתה לי הזכות לשמח אחרים", והסביר: "אם תיקח את שירי הילדים שלי- אני חושב שאם צריך שישאר אחריי משהו אחר כך, שזה ישאר". 

יהונתן גפן

יהונתן גפן צילום: Tomer Neuberg/Flash90