ראיון ניר אורבך על החלטת לפיד: הולך למקומות הכי קיצוניים שיש

חבר הכנסת לשעבר מטעם ימינה, ניר אורבך, מתח ביקורת על החלטתו של ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, להחרים את טקס הדלקת המשואות: "הוא לא יכול להיות הסמן הכי קיצוני של מתנגדי הרפורמה ולהגיד אמירות מאוד קיצוניות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/04/23 15:54 כט בניסן התשפג

ניר אורבך על החלטת לפיד: הולך למקומות הכי קיצוניים שיש
צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

ברקע המחאות סביב טקסי הזיכרון והעצמאות שייערכו בשבוע הבא, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, פרסם אמש (ד') הודעה לפיה הוא אינו מתכוון להשתתף בטקס הדלקת המשואות. "בלב כבד החלטתי לא ללכת השנה לטקס המשואות", כתב לפיד.

בשיחה עם חדשות כיפה, חבר הכנסת לשעבר מטעם ימינה, ניר אורבך, מותח ביקורת כלפי לפיד וטוען כי אם הוא רוצה לחזור ולכהן כראש הממשלה, הוא חייב להיות ממלכתי ולהיות נוכח בטקס הדלקת המשואות.

"אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה - הוא לא יכול לקלוע את עצמו למקומות הכי קיצוניים"

"לפיד קצת מאכזב", אומר אורבך, "מי שהיה ראש ממשלה או רוצה אולי לחזור ולהיות ראש ממשלה, הוא לא יכול לקלוע את עצמו למקומות הכי קיצוניים שיש, גם אם זה מאבק ערכי ואידיאולוגי. הוא לא יכול ללכת ולהיות הסמן הכי קיצוני של מתנגדי הרפורמה ולהגיד אמירות מאוד קיצוניות. בסוף אם הוא רוצה לראות את עצמו כמנהיג לאומי, הוא חייב להיות הרבה יותר ממלכתי".

לפיד

לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת לשעבר מסביר מדוע לפיד יורד בעוד גנץ עולה בסקרים, "אנחנו רואים מה רוב הציבור רוצה. זה שבני גנץ עולה בסקרים, זה לא סתם. רוב הציבור לא רוצה בסוף את כל המלחמות האלה. רוב הציבור עדיין מרגיש שכולנו שותפים לנס הזה שנקרא מדינת ישראל, ולכן צריך להמשיך לחיות כאן ביחד. עם האמירות שיאיר לפיד אומר ומודיע שהוא מחרים טקסים לאומיים, הוא שם את עצמו בפינה כזאת שיהיה לו מאוד קשה לחזור ולהיות מנהיג לאומי".

ישראל עברה והיא תעבור עוד סערות אבל היא יותר חזקה מכל חסרונותיה

אורבך התייחס גם לקריאתם של כמה מהמשפחות השכולות, כי הן אינן רוצות שפוליטיקאים יגיעו  לטקסים במהלך יום הזיכרון. "הסערה סביב הימים האלו הייתה צפויה. לימים האלה יש משמעות כפולה. מצד אחד, אלו ימים של המשפחות ולכן צריך להתייחס אליהם בחרדת קודש, מצד שני זה יום לאומי של המדינה אז ברור שהנציגים של הלאום, של המדינה, יבואו ויהיו בטקסים".

"יש אפליה בשכול האזרחי"

"יש אפליה בשכול האזרחי" צילום: גילי יערי, פלאש 90

לדעתו של חבר הכנסת לשעבר, חשוב שיהיו נציגי ציבור בטקסים. "יש משפחה שמרגישה כך ויש משפחה שמרגישה שאם לא יבואו נציגים היא תיפגע. כל משפחה בפני עצמה. אפשר לייצור התאמות ולהחליט מראש איזה נציג מתאים לאיזה טקס. מדינת ישראל עברה סערות והיא עוד תעבור גם סערות אבל היא יותר חזקה מכל חסרונותיה ולכן צריך להמשיך במה שהיה ולהמשיך שנציגים של המדינה יגיעו לטקסים".