אסון כבד בתימן: למעלה מ-90 בני אדם נמחצו למוות

אירוע חלוקת מזון לכבוד הרמדאן שהתקיים בעיר צנעא, בירת תימן, הסתיים באסון עם עשרות הרוגים | "מה שקרה הלילה הוא תאונה טרגית וכואבת, שכן עשרות בני אדם נהרגו עקב דריסה גדולה של מספר אזרחים", אמר דובר משרד הפנים התימני

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 07:49 כט בניסן התשפג

אסון כבד בתימן: למעלה מ-90 בני אדם נמחצו למוות
ילד מחפש מים במחנה פליטים בתימן, צילום: shutterstock

כ-90 בני אדם נמחצו למוות ו-300 נוספים נפצעו הלילה (בין רביעי לחמישי) במהלך חלוקת סיוע לנזקקים בעיר צנעא, בירת תימן, הנשלטת על ידי המורדים החות'ים. האירוע התרחש כשמאות אזרחים הצטופפו במקום לקבלת תרומה כספית, שהסתכמה בכתשעה דולרים לאדם - כך על פי דיווח של "רויטרס".

שני מארגני האירוע עוכבו לחקירה

עדי ראייה סיפרו כי חות'ים חמושים ירו באוויר בניסיון להשתלט על הקהל, ככל הנראה פגעו בחוט חשמל וגרמו להתפוצצותו - דבר שעורר בהלה וגרם להמון לנסות לברוח מהמקום. הנפגעים בתקרית פונו לבתי חולים בקרבת מקום, ושני מארגני האירוע עוכבו לחקירה. כך נמסר ממשרד הפנים שבשליטת החות'ים בהודעה רשמית שפורסמה בסוכנות הידיעות "סאבא" ששייכת למורדים, ובה צוין כי האירוע כלל חלוקת תרומות בידי סוחרים לרגל הימים האחרונים של חודש הרמדאן.

"מה שקרה הלילה הוא תאונה טרגית וכואבת, שכן עשרות בני אדם נהרגו עקב דריסה גדולה של מספר אזרחים שנגרמה במהלך אירוע צדקה בצנעא בירת תימן, שנשלטת בידי המורדים החות'ים וללא תיאום עם משרד הפנים", אמר דובר משרד הפנים החות'י, עבדול-חאלק אל-עג'רי.