30 שנות מאסר למחבל שדרס 12 חיילי גולני בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 30 שנות מאסר על סנד אל - טורמאן, שהורשע בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח 12 חיילי גולני סמוך למתחם התחנה ירושלים ב-2020

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 09:27 כח בניסן התשפג

30 שנות מאסר למחבל שדרס 12 חיילי גולני בירושלים
זירת הפיגוע, צילום: צילום מסך

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ד') 30 שנות מאסר על סנד אל - טורמאן, שהורשע בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח 12 חיילי גולני סמוך למתחם התחנה ירושלים בשנת 2020. בנוסף נגזרו עליו שנת מאסר על תנאי ופיצוי כספי לכל אחד מהחיילים שנפגעו. נזכיר כי בפיגוע נפצעו 12 חיילים, אחד מהם באורח קשה ושאר החיילים נפצעו באורח קל.

זירת הפיגוע בירושלים לפני כשלוש שנים:

האזין לקוראן ברדיו ודרס 12 חיילי גולני: כתב אישום נגד המחבל מירושלים

בכתב האישום נגד טומראן, תואר את הרגע בו החליט לבצע את הפיגוע. "בשלב מסוים, במהלך נסיעתו, החל הנאשם להשמיע פסוקים מהקוראן, ובניהם את סורה 'אלאנפאל' העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל. הנאשם הבחין בחיילים צועדים ברחבי ירושלים. כאשר הגיעו החיילים למתחם התחנה והמתינו על המדרכה ברחוב דוד רמז, סמוך לכיכר התנועה במתחם התחנה. בהתקרבו ליציאה מהכיכר, לחץ הנאשם על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו, וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה".

חיילי גולני ארכיון

חיילי גולני ארכיון צילום: David Cohen/Flash90

עוד נכתב כי "הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים שעמדו באותה העת על המדרכה" ממשיך כתב האישום, "הנאשם המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפיל אותם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים. הנאשם לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע. לאחר מכן הנאשם נמלט מהמקום לבית משפחתו בחברון והסתתר שם. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפגעו 12 חיילים בדרגות פציעה שונות, אשר פונו לבית החולים ונזקקו לטיפול רפואי".