גלנט התקשר לקצין הסרוג: "אתה מייצג את צה"ל בצורה היפה ביותר"

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מפקד יחידת "דובדבן" סגן אלוף ד', שישיא את משואת צה"ל בטקס המשואות ביום העצמאות: "אתה מהווה דוגמא אישית לכלל הלוחמים, ומייצג את צה"ל בצורה היפה ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 14:43 כו בניסן התשפג

גלנט התקשר לקצין הסרוג: "אתה מייצג את צה"ל בצורה היפה ביותר"
סאל ד' מפקד דובדבן, צילום: דובר צה"ל

סא"ל ד', מפקד יחידת דובדבן, נבחר אמש על פי המלצתו של הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, לנציג שישיא את משואת צה"ל בטקס המשואות. ד' הוא פצוע צה"ל שהשתקם וחזר לשירות קרבי מלא. בנימוקים להחלטה נכתב כי הוא "מוביל את חייליו מדי יום לילה למבצעים עלומים ונועזים, שהודות להם כולנו יכולים לישון בשקט". 

  

"זו זכות גדולה ואין ראוי ממך"

לאחר ההודעה על בחירתו, התקשר היום (ב') שר הביטחון יואב גלנט כדי לברך אותו באופן אישי: "התקשרתי בשביל לברך אותך באופן אישי, ואת יחידת דובדבן וכל לוחמי צה"ל באופן כללי, זו זכות גדולה ואין ראוי ממך", אמר שר הבטחון. "אני מודה לך על מה שעשית, על מה שאתה עושה עם יחידת דובדבן בכל יום ועל מה שלוחמי צה"ל עושים שנה אחר שנה מאז קום המדינה עבור מדינת ישראל וביטחון אזרחיה".

סאל ד

סאל ד' צילום: דובר צה"ל

"זוכר היטב את הברק בעיני הלוחמים"

עוד אמר שר כי "אתה מייצג את צה"ל בצורה היפה ביותר שאפשר לחשוב עליה", והזכיר את ביקורו לפני חודשיים ביחידה: "אני זוכר היטב את הברק בעיני הלוחמים בדובדבן, וכמי שהסתכל הרבה פעמים על הלוחמים, אתה רואה את תחושת השליחות - למפקד היחידה יש תפקיד מכריע בדבר הזה".

הרמטכ"ל התייחס גם לפציעתו ולחוויות המורכבות שעבר סא"ל ד' בשירותו: "החוויות שעברת, הן לא קלות ברמה האישית. אתה חווה את חווית הקרב יום יום, בפעולות התקפיות, זו לא תופעה שגרתית בכל מקום". לדבריו: "אתה מהווה דוגמא אישית, לא רק לחיילים שלך ביחידה אלא לכל לוחמי צה"ל".