צביקה פוגל: "בהשוואה לממשלה הקודמת המצב יותר גרוע"

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי מתייחס לאלימות הקשה במגזר הערבי, ואומר: "לא איתמר בן גביר ולא אני רצחנו את אותה גברת בכסייפה" | השר לביטחון לאומי והמפכ"ל סיכמו: המשטרה תיערך באופן מיידי להצגת תכניות עבודה למלחמה באלימות במגזר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/23 08:50 כה בניסן התשפג

צביקה פוגל: "בהשוואה לממשלה הקודמת המצב יותר גרוע"
צביקה פוגל, המשטרה פתחה בחקירה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשטרת ישראל התקבל הלילה דיווח אודות אישה בת 26, תושבת כסייפה, אשר נמצאה ברכב כשהיא חבולה בגופה, ככל הנראה ממכות שנגרמו על ידי שימוש בחפץ חד. מותה נקבע במקום. כוחות משטרת ערד פתחו בחקירת נסיבות המקרה ועצרו לחקירה חשוד בן 28, אחיה של האישה, בחשד למעורבות באירוע. בהמשך הוא קשר עצמו למעשה והוביל את השוטרים לזירת האירוע. על פי החשד, החשוד שיסף את גרונה בתוך הרכב. בתחנת המשטרה אמר לשוטרים - "שחטתי אותה". על פי החשד האירוע על רקע חילול כבוד במשפחה. החשוד יובא היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע, בכוונת המשטרה לבקש את הארכת מעצרו.

מקרה אלימות נוסף היה הלילה ברמלה, כאשר נער בן 16 תושב רמלה נפצע קשה באירוע דקירה. בסוך השבוע האחרון אירועי במגר הערבי ארבעה מקרי רצח, ומספר הקורבנות בחברה הערבית מתחילת השנה עומד הבוקר על 50 בני אדם.

"מקווה שנצליח לגייס שוטרים ולהקים את המשמר הלאומי"

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, חבר הכנסת צביקה פוגל, התייחס הבוקר (א') לעלייה באלימות בחברה הערבית, ובריאיון באולפן ynet אמר: "איפה טעינו? טעינו בהסברה. התיקון לוקח זמן. לא איתמר בן גביר ולא אני רצחנו את אותה גברת בכסייפה, ואת זה אף אחד לא היה מונע. בואו נשים את זה בפרופורציה. התוכנית של סגלוביץ היתה תוכנית מצוינת. בן גביר מוביל את התוכנית בעצמו. נמשיך בתוכנית הזו". עוד הוא אמר: "אני לא יכול להתווכח עם העובדות: המצב יותר גרוע בהשוואה לממשלה הקודמת. אבל צריך סבלנות. יצרנו ציפיות גבוהות מדי".

בראיון ל"כאן רשת ב" שטח חלק מהפתרון לשיטתו: "הבחירות המתקרבות לרשויות המקומיות, חוסר שיתוף פעולה עם המשטרה וירידה חדה במספר השוטרים בשנים האחרונות. מקווה שנצליח לגייס שוטרים ולהקים את המשמר הלאומי כי זה חלק מהפתרון".

תוספות תקציביות של שכר ויכולת גיוס של 3,225 שוטרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח הבוקר עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי בעקבות ריבוי מעשי הרצח במגזר הערבי בכלל ואירוע הירי ברהט בפרט. בשיחה סיכמו השר והמפכ"ל כי המשטרה תיערך באופן מיידי להצגת תכניות עבודה למלחמה באלימות במגזר הערבי, עם אישור תקציב המדינה המעניק למשטרה תוספות תקציביות של שכר ויכולת גיוס של 3,225 שוטרים במקביל ללוחמי המשמר הלאומי.

כמו כן סיכמו השר והמפכ"ל, כי המשטרה תתגבר באופן מיידי את כמות השוטרים ברהט. יצויין, כי המפכ"ל הנחה כבר אמש לקיים דיון סטטוס בנושא תיקי הרצח ובפרט תיקי הרצח ברחוב הערבי.

בן גביר אמר הבוקר כי אירועי הרצח במגזר הערבי "כואבים ומחייבים טיפול שורשי". לדבריו, "היעדר המשילות היא הגדרת הבעיה, ולכן חייבים בהקדם משמר לאומי חזק, שיחד עם תוספת אלפי השוטרים והמשכורות שסיכמנו בתקציב, יעניק כוח משמעותי לטיפול בבעיה".


(צביקה פוגל, ארכיון כיפה)