"צריך להעמיד לדין את אהרון ברק ואסתר חיות"

שר במשרד המשפטים, דודי אמסלם, התבטא בחריפות נגד נשיאת בית המשפט העליון, ובראיון הבהיר כי, "מדינת ישראל כרגע נשלטת על ידי מיעוט אליטיסטי שחי באזור תל אביב-הרצליה ושבר את כל הכללים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/04/23 21:26 כד בניסן התשפג

"צריך להעמיד לדין את אהרון ברק ואסתר חיות"
דודי אמסלם., צילום: Miriam Alster/FLASH90

בסוף החודש שעבר הושבע דודי אמסלם לשר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי, השר המקשר בין הממשלה לכנסת. בראיון שהעניק הערב (מוצאי שבת) לבן כספית ועמית סגל בחדשות 12, הוא שיתף את רשמיו מהשבועות האחרונים סביב התוכנית לרפורמה במערכת המשפט. "מה שקרה בישראל בשלושת החודשים האחרונים זה ניסיון הפיכה שהתחיל האדמו"ר אהרן ברק, הוא וחיות צריכים לעמוד על כך לדין", כך אמר. 

אסתר חיות

אסתר חיות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אלו אנשים שצריכים להיות מועמדים לדין על ניסיון הפיכה"

אמסלם תיאר את מחאות הענק שהתקיימו בכל רחבי הארץ נגד הרפורמה כ"הפיכה הלכה למעשה. זה לא ניסיון, זה הפיכה באופן מעשי ובמובנים מסוימים יש לנו פה אירוע דרמטי. את ההפיכה התחיל אהרן ברק, האדמו"ר הגדול, כשהוציא בדבריו המונים לרחובות. כל מי שהוביל את המחאה הזאת, ביניהם אהוד ברק, אהרן ברק ונשיאת בית המשפט העליון, אלו אנשים שצריכים להיות מועמדים לדין על ניסיון הפיכה".

בהתייחסות למחאת המילואימניקים והקריאות לסרבנות בתוך צה"ל, אמר אמסלם: "היום בצבא יש אנרכיה מוחלטת. טייסים בצה"ל מחליטים להיות נפקדים. אני לא מכיר נשיאת בית משפט עליון בעולם שיש לה חיל אוויר, יחידות מיוחדות וסייבר שלה. צריך להקים ועדת חקירה לעומק בעניין הזה וזה יקרה".

הפגנות "סיפורה של שפחה"

הפגנות "סיפורה של שפחה" נגד הרפורמה במערכת המשפט צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד הוסיף, "אנחנו רוצים מדינה דמוקרטית. מדינת ישראל כרגע נשלטת על ידי מיעוט אליטיסטי שחי באזור תל אביב-הרצליה ושבר את כל הכללים. בסופו של עניין בית המשפט העליון זה קליקה, איך לא נטשטש יש חוג חברתי שמייצג רק את האליטה ואת ערכיה".