הסופר מאיר שלו הובא למנוחות בנהלל: "אבא היה המגדלור שלי"

אחרי שהלך לעולמו בערב החג, הסופר מאיר שלו מובא למנוחות במקום הולדתו: "להיות הבת של אבא שלי היה הדבר הכי טוב. זכיתי באבא מיוחד במינו. ממנו למדתי באופן לא ישיר מוסר עבודה של בהמה או לחלופין נמלה עמלה ולמדתי איך לנתב יצירתיות", ספדה לו בתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/23 11:41 כג בניסן התשפג

הסופר מאיר שלו הובא למנוחות בנהלל: "אבא היה המגדלור שלי"
מאיר שלו. 2012, צילום: Miriam Alster/Flash90

אחרי פטירתו ממחלת הסרטן בגיל 74, קרובים ובני משפחה מלווים הבוקר (ו') את הסופר מאיר שלו בדרכו האחרונה. הלווייתו של שלו נערכה בבית העלמין בנהלל, מקום הולדתו של שלו. ראשונה ספדה לו ביתו זוהר: "אבא שלי היה איש פרגמטי. קיבל את דין הסרטן וניגש להתמודדות עם המסע שלו בצורה עניינית ואמיצה".

"ידעתי שיש לי ממך גב חזק, אוזן קשבת, לב רחב ומרפק כשצריך"

"את רוב הדברים האינטימיים הספקתי לשמחתי לומר לו בתקופה הזו ובעיקר בימיו האחרונים. אבא היה איש ציבור ואדם פרטי, ולכן הספד אישי נאמר מליבי אליו ולכן עכשיו אומר דברים אליכם. את ההספד הזה כתבתי תוך כדי המחלה בנקודות כדי לא לשכוח, כמו שהוא אותי - כל רעיון נחמד שעולה צריך לכתוב בנקודות אחרת הוא נעלם. לכן הוא הסתובב עם פנקס ועט כחול או שחור", המשיכה זוהר.

"להיות הבת של אבא שלי היה הדבר הכי טוב. זכיתי באבא מיוחד במינו. אבא שלקח אותי לטיולי אופנועים, שלימד אותי מה לעשות בשיפוע צד, שכעס כששרפתי את הקלאץ', שלימד אותי לאהוב ספרים, אבל רק את הטובים. ממנו למדתי באופן לא ישיר מוסר עבודה של בהמה או לחלופין נמלה עמלה ולמדתי איך לנתב יצירתיות. ידעתי שיש לי ממך גב חזק, אוזן קשבת, לב רחב ומרפק כשצריך. אבא היה המגדלור שלי, מאיר את הדרך להצלחה שבנויה מדרישה בלתי מתפרשת לדיוק, מוסר עבודה, יצירתיות והגשמה. תמיד יש לי לאן לשאוף ולהגיע. הוא עורר בי השראה גם באופן שבו חי את חייו וגם באופן שקיבל את מותו המתקרב".

שלו נולד במושב נהלל ליצחק ובתיה שלו. בגיל צעיר עבר עם משפחתו לקיבוץ גינוסר וב-1952 השתקעו בשכונת קריית משה שבירושלים. באוגוסט 1966 התגייס לצה"ל ושירת בסיירת גולני. במלחמת ששת הימים השתתף בקרב תל פאחר ובנובמבר 1967 נפצע במלחמת ההתשה. אחרי שירותו הצבאי למד פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1988 פורסם הרומן הראשון שלו, "רומן רוסי", ועם השנים פרסם ספרים נוספים.