נתניהו מגיב לסרטון הגזעני של בנות האולפנה: "לא מייצגות את הציבור הדתי לאומי"

ראש הממשלה "דוחה על הסף את גילויי הגזענות מצד תלמידות באולפנה בירושלים", ומנגד מבהיר כי הדבר לא מייצג את הציבור הסרוג: "כולנו עם אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 19:34 כב בניסן התשפג

נתניהו מגיב לסרטון הגזעני של בנות האולפנה: "לא מייצגות את הציבור הדתי לאומי"
בנימין נתניהו | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

התלמידות באולפנת חורב שבירושלים שיצרו את הסרטון הגזעני וההומוריסטי לכבוד ההכתרה שקיימו בחודש אדר, תחת הכותרת "אם האולפנה הייתה מזרחית", ממשיכות למשוך אש, אולם תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (ה') מבקשת להנמיך את גובה הלהבות.

"לא מייצגות את הציבור הדתי לאומי"

נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "דוחה על הסף את גילויי הגזענות מצד תלמידות באולפנה בירושלים, שלא מייצגות את הציבור הדתי לאומי. אין לאפליה ולגזענות שום מקום במדינת ישראל. כולנו עם אחד", כתב ברקע המחלוקות הקשות בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. 

מתוך הסרטון הגזעני

מתוך הסרטון הגזעני צילום: צילום מסך מהסרטון

חבר הכנסת מהציונות הדתית, אוהד טל, הגיב מוקדם יותר: "כמזרחי גאה ברשימת הציונות הדתית, יכול לומר כי ביטויים של גזענות אפשר למצוא בכל מגזר. הניסיון להפוך כל שטות חסרת טעם שמישהו עושה או אומר למרכז סדר היום ובאמצעות זה לשסות אותנו אחד בשני הוא איוולת ומעשה לא ראוי. גזענות היא דבר מגונה, נקודה. אך כך גם הניסיונות לפלג". 

אוהד טל |

אוהד טל | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר אמר הערב כי יש דברים שגם בפורים ואפילו בצחוק לא עושים. "זה גועל נפש ואסור לנו בשום אופן לרדת לרמה של 'ארץ נהדרת'. הדבר הזה לא מייצג בשום צורה את החברה הדתית לאומית בה גם הילדים שלי (צאצאים לעולים מתוניס, כורדיסטן ועיראק) לומדים באהבה וחדווה עם ילדים מכל העדות".

תגובת האולפנה: "שגגה שנפלה תחת ידינו"

מטעם הנהלת האולפנה נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנה שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה. זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צווותי החינוך ותלמידות האולפנה".