עמית סגל מפקפק בסקר שחוזה מהפך: "ביזארי"

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התייחס לסקר של חדשות 13 המראה כי גוש נתניהו מתרסק ל-46 מנדטים והסביר מדוע הוא לא הגיוני: "לדגום בחול המועד כשכולם בחופש או בחו"ל - פרקטיקה שאינה נהוגה אלא ממש ערב בחירות וגם אז בדוחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 21:44 יח בניסן התשפג

עמית סגל מפקפק בסקר שחוזה מהפך: "ביזארי"
עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסקר שפורסם הערב (א') בחדשות 13 שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, מפלגתו של בני גנץ, "המחנה הממלכתי" מתחקת ועומדת על 29 והופכת להיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. מפלגתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הליכוד יורד ל-20 וגוש הקאוליציה עומד על 46 מנדטים.

"מצבה של הקואליציה רע גם בלי להעצים את הבור בסקרים ביזאריים כאלה"

בתוך כך, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מתח ביקורת והתייחס לשלוש נקודות המעידות על הבעייתיות בסקר. "על כך מצבם של נתניהו והקואליציה רע מספיק גם בלי להעצים את הבור בסקרים ביזאריים כאלה", פתח סגל את דבריו, "אין אח ורע לאובדן של 18 מנדטים תוך 13 חודשים, ו-12 מנדטים תוך חודש. בטח לא לגוש הימין שיורד למספרים שבהם לא היה מאז ימי גח"ל ורימלט, לפני מלחמת יום כיפור. אלה מספרים שהדמוגרפיה של 2023 לא מאפשרת", כתב סגל.

אולפן חדשות 13

אולפן חדשות 13 צילום: חדשות 13 

"סביר הרבה יותר שגוש נתניהו באזורי ה-55-58 מנדטים"

סגל הוסיף והביא דוגמה לבעיתיות של הסקר מהנתון המראה כי המפלגות החרדיות ירדו ב-3 מנדטים."דוגמא קטנה: החרדים מאבדים 3 מנדטים מכוחם. האם בנוהל 120,000 איש נכנסו לחג עם מצות ועכשיו חזרו בשאלה ואוכלים חמץ?", תהה הפרשן הפוליטי.

נתניהו

נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בסיום דבריו, התייחס סגל לתזמון הבעייתי של הסקר, בעיצומו של חול המועד פסח. "לדגום בחול המועד כשכולם בחופש או בחו"ל - פרקטיקה שאינה נהוגה אלא ממש ערב בחירות וגם אז בדוחק. לסיכום: סביר הרבה יותר שגוש נתניהו באזורי ה-55-58 מנדטים".