סקר מנדטים דרמטי: גנץ מזנק למקום הראשון - הליכוד מתחת ליש עתיד

סקר מנדטים דרמטי שמתפרסם מראה כי מפלגת כחול לבן ממשיכה בתנופה אותה החלה, ואילו הליכוד הולך ומתרסק ומאבד מכוחו. כאשר בני גנץ עומד בראש המפלגה הגדולה ביותר ואילו הליכוד מפגר אפילו אחרי יש עתיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 20:49 יח בניסן התשפג

סקר מנדטים דרמטי: גנץ מזנק למקום הראשון - הליכוד מתחת ליש עתיד
גנץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאשר אנו בפתחו של גל טרור מדמם בו נהרגו עד כה שלושה אזרחים ובשאר הגזרות, מצפון ועד דרום, אזרחים מצאו את עצמם רצים למקלטים מפני התקפות הטילים ממשלת נתניהו ממשיכה להתרסק בסקרים ומגיעה לשפל חדש, כאשר בסקר שמתפרסם היום בחדשות 13, מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ לראשונה עוברת במספר המנדטים את מפלגת הליכוד ועומדת על 29 כאשר למפלגתו של נתניהו - הליכוד רק 20 מנדטים. 

המחנה הממלכתי המפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים - הליכוד במקום השלישי

על פי נתוני הסקר שנערך בחדשות 13, נראה כי המחנה הממלכתי בראשות ח"כ בני גנץ ממשיכה בהתחזקות והופכת להיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. זינוק במספר המנדטים החל עוד כאשר גנץ היה הסמן היחיד במחאה נגד הרפורמה המשפטית אשר חתר להגיע לפשרה ונראה כי הציבור ממשיך לתגמל אותו על כך על רקע אירועי גל הטרור האחרון והצעדים שהוא נוקט.

מי שעוד עוקפת את הליכוד בסקר של חדשות 13, היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד שעומדת על 21 מנדטים, מנדט אחד יותר מזה של הליכוד, כמו כן, גוש נתניהו המסורתי קורס ל- 46 מנדטים. 

גוש נתניהו יורד ל - 46 מנדטים

על פי נתוני הסקר של חדשות 13 אותו ערך קמיל פוקס,  בני גנץ והמחנה הממלכתי מזנקים ל-29 מנדטים, והיא כרגע  המפלגה הגדולה ביותר.  אחריה יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 21 מנדטים.
הליכוד בראשות נתניהו רק עם 20 מנדטים.  הציונית הדתית ועוצמה יהודית מקבלים 11 מנדטים.
ש"ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים ויהדות התורה עם 6.

לראשונה 64 מנדטים מוצקים לגוש המרכז שמאל ורע"מ

איימן עודה ואחמד טיבי יחד עם 6 מנדטים, רע"ם של מנסור עבאס עם 5, כך גם ליברמן עם 5 מנדטים בלבד. בתחתית הרשימה, מפלגת העבודה של חברת הכנסת מרב מיכאלי עם 4 מנדטים , ואילו בל"ד גם בקושי עוברת  את אחוז החסימה. מפלגת מרצ עדיין לא עוברת א אחוז החסימה.

החלוקה לגושים: גוש השמאל מרכז עומד על 64 מנדטים, גוש נתניהו צונח ל- 46 מנדטים בלבד. בעוד המפלגות הערביות (ללא רע"מ) חדש, תע"ל ובל"ד שוות יחד 10 מנדטים