נעצרו לחקירה ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן חשודים בסחיטת עשרות מיליוני שקלים

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, עצרה ראש ארגון פשיעה מהצפון, מהנדס וקבלן החשודים בסחיטה באיומים של קבלנים אחרים לוותר על מכרזים בהם זכו מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון ובהם מכרז לביצוע עבודות עפר בהיקף של כ-25 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 09:26 יח בניסן התשפג | עודכן בתאריך 09/04/23 12:41

ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן חשודים בסחיטת עשרות מיליוני שקלים
אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שוטרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחו בחקירה בגין חשד לסחיטה באיומים של קבלנים לוותר על זכייתם במכרז מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, לביצוע עבודות עפר בבית ספר לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מילון שקלים. הבוקר (א') נעצרו החשודים, ודיון בהארכת מעצרם של שניים מהם - ראש הארגון והקבלן, יתקיים היום בסביבות השעה 16:00 בבית המשפט השלום בראשון לציון.

החשודים: ראש ארגון פשע בן 52, קבלן של ארגון הפשע בן 34 ומהנדס בן 58

על פי החשד, החשודים, ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן סחטו באיומים את הקבלנים שזכו במכרז, שיוותרו על זכייתם במכרז ויעבירו את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד, שהנו "קבלן בית" של ארגון הפשיעה עד כי הקבלנים הזוכים הודיעו למשרד הביטחון כי הם מוותרים על זכייתם במכרז. בשל האיומים המתוארים ובחלוף שנתיים מאז פרסום המכרז, טרם החלו העבודות במקום.

בהמשך, אחד הקבלנים הזוכים במכרז התלונן על איומים נוספים שקיבל מהחשודים וזאת לאחר שזכה פעם נוספת במכרז משרד הביטחון בעבודות להקמת המכשול בגבול לבנון. 

הבוקר שוטרי היאל"כ בלהב 433 בסיוע לוחמי החטיבה הטקטית במג"ב, ימ"ר צפון ויחידות מיוחדות נוספות עצרו את החשודים - ראש ארגון הפשע בן 52 מראמה, "קבלן הבית" של ארגון הפשע בן 34 מירכא והמהנדס בן 58 מנהריה. החשודים מובאים לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט בראשון לציון.